خبر فوری
ارسال به دیگران پرینت

ریزگردها در کمین 25 درصد جمعیت کشور

" دولت و مجلس باید همراه یکدیگر اصلاح الگوی مصرف را به یک مطالبه اجتماعی تبدیل و از هر ابزار قانونی در این مسیر استفاده کنند. "

ریزگردها در کمین 25 درصد جمعیت کشور

۵۵آنلاین :

وزیر نیرو - روز پنجشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات صنعت آب و برق قم ضمن بیان این موضوع گفت: " اگر اصلاح الگوی مصرف در کشور نهادینه نشود، هر اندازه هم که نیروگاه و سد ساخته شود، نمی توان به نیازهای غیرضروری جامعه در خصوص استفاده از منابع آبی و انرژی پاسخ داد. "

وی در ادامه اولویت طرح های آب رسانی را تامین آب آشامیدنی مورد نیاز مردم ساکن در مناطق مختلف کشور دانست و یادآور شد: برای تامین آب مورد نیاز صنعت و کشاورزی می توان از پساب های تصفیه شده استفاده کرد. همچنین با توجه به این که کارگروه ملی سازگاری با کم آبی، با تصویب هیات دولت تشکیل شده است، تشکیل این کارگروه نه تنها منافاتی با مسئولیت ذاتی وزارت خانه ها ندارد بلکه این طبیعت بحث مدیریت منابع آبی است و باید به صورت میان بخشی به آن پرداخته شود.

اردکانیان افزود: این کارگروه دارای کمیته های استانی است و ما منتظر ارائه نظرات کمیته استان قم در خصوص چگونگی مدیریت منابع آبی این استان و تصمیم گیری منسجم در این خصوص هستیم.

در پایان وزیر نیرو با بیان اینکه " باید طرح آمایش آب محور در سطح استان های کشور پیاده شود و ظرفیت های علمی و دانشگاهی برای ارائه راهکارهای مناسب به منظور شناخت دقیق منابع و مصارف آبی موجود مورد استفاده قرار گیرد." خاطر نشان کرد: باید مطالعات دقیق در خصوص فرآیند و روش های تامین و انتقال آب به استان های کشور از جمله قم انجام شود تا از هرگونه اشتباه در این مسیر جلوگیری گردد.

این در حالی است که نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، گفت: به دلیل شرایط خاص قم از جمله نزدیکی به پایتخت و رشد صنایع در این استان، نیازمند تقویت توان تولید و توزیع انرژی برق در قم با ایجاد پست های جدید هستیم.

احمد امیرآبادی که ساماندهی وضعیت تیرهای برق و خطوط انتقال برق فشار قوی در مناطق شهری قم را از دیگر مسائل مهمی دانست که باید به آن توجه شود در بخش دیگری از صحبت های خود به بحران دریاچه نمک اشاره کرد و گفت: این دریاچه در حال تبدیل شدن به بحرانی بدتر از دریاچه ارومیه است و در صورت اختصاص ندادن حقابه ها و خشک شدن بستر آن، 25 درصد جمعیت کشور با مشکل ریزگردها مواجه خواهند شد.

منبع : ایران آنلاین
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه