ارسال به دیگران پرینت

دیدار مقامات پاکستان و ایران برای تسهیل رفت و آمد زائران اربعین حسینی

مقامات پاکستان و ایران برای تسهیل رفت و آمد زوار اربعین حسینی با یکدیگر تبادل نظر کردند و برای هماهنگی بیشتر در این زمینه به توافق رسیدند.

دیدار مقامات پاکستان و ایران برای تسهیل رفت و آمد زائران اربعین حسینی

۵۵آنلاین :

«محمد رفیع» سرکنسول پاکستان در زاهدان و «حافظ محمد طاهر» معاون استاندار ایالت بلوچستان پاکستان در دیدار با مقامات ایرانی برای تسهیل سفر زائران اربعین حسنی تبادل نظر کردند.

«محمد هادی مرعشی» معاون سیاسی وانتظامی استاندار سیستان و بلوچستان در این دیدار گفت:هر سال بیش از 50 هزار زائر از پاکستان برای شرکت در مراسم عزاداری محرم و اربعین حسینی وارد سیستان و بلوچستان و راهی عراق می‌شوند.

وی افزود: افزایش خدمات برای زائران پاکستان از اهداف دولت ایران است.

مرعشی افزایش محل‌های نظارت و هماهنگی برای ورود و خروج زائران را خواستار شد که مقامات پاکستانی با این درخواست موافقت کردند.

حافظ‌محمدطاهر نیز در این دیدار گفت: افزایش پست‌های مرزی و تأمین نیازهای امنیتی و رفاهی از جمله تسهیلاتی است که دولت پاکستان برای زوار اربعین حسنی در نظر گرفته است.

وی افزود: رسیدگی به امور زوار امام حسین(ع) اولویت دولت پاکستان است.

محمد طاهر تأکید کرد: با توجه به اینکه تعداد زائران اربعین هر سال رو به افزایش است پیش بینی لازم برای جلوگیری از ازدحام زوار انجام شده است تا مشکلی برای آن‌ها پیش نیاید.

برگزاری بیشتر کمیسیون‌های مرزی،تبادل مستمر اطلاعات عبور و مروز زوار و رفع مشکلات احتمالی زوار اربعین از جمله اقداماتی است که مقامات پاکستان و ایران بر آن تأکید دارند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که نخست وزیر و فرمانده ارتش پاکستان برای بررسی اوضاع امنیتی و سایر مشکلات راهی کویته مرکز ایالت بلوچستان شدند.

عمران‌خان ریاست اجلاس ویژه مجلس ایالتی بلوچستان را به عهده خواهد داشت و مشکلات این ایالت را بررسی خواهد کرد.

ژنرال باجواه قرار است گزارش مفصلی از اوضاع امنیتی بلوچستان به عمران‌خان ارائه و برای بازدید از مقرهای نظامی خان را همراهی کند.

ایالت بلوچستان بزرگ‌ترین ایالت کشور پاکستان است و حدود ۴۴ درصد از خاک پاکستان را دربرمی‌گیرد. این ایالت با وجود گستردگی، کم‌جمعیت‌ترین ایالت پاکستان است و تنها درحدود ۸ میلیون نفر جمعیت دارد.

این ایالت از سوی غرب با ایران، از سوی شمال با افغانستان و مناطق ایلی پاکستان، از سوی شرق با پنجاب و سند هم‌مرز است. مرکز این ایالت شهر کویته است.

ایالت بلوچستان با چالش‌های مختلفی از جمله ناامنی و حمله گروه‌های تروریستی روبرو بوده که باعث شده نمایندگان به صلاحیت‌های اجرایی سروزیر و دولت ایالتی اعتراض کنند.

منبع : فارس
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه