ارسال به دیگران پرینت

نگهداری و آموزش حیوانات خانگی

نگهداری حیوانات خانگی دارای نکاتی است که باید در مورد آن ها اطلاع داشته باشید، این اتفاق می تواند برای شما ضروری باشد تا به شما و یا حیوان خانگی تان آسیب نرسد.

نگهداری و آموزش حیوانات خانگی

۵۵آنلاین :

نگهداری حیوانات خانگی دارای نکاتی است که باید در مورد آن ها اطلاع داشته باشید، این اتفاق می تواند برای شما ضروری باشد تا به شما و یا حیوان خانگی تان آسیب نرسد.

puppy یا توله سگ به طورکلی آن هایی هستند که زیر3 هفته سن داشته باشند. در این مدت زمان مادرتوله ها به خوبی از آن ها نگهداری می کند. گاهی پیش می آید توله ها هنگام به دنیا آمدن مادرشان را از دست می دهند و یا مادر بعضی توله ها مایل نیست به آن ها شیر بدهد. این 2مورد مشکلاتی است برای کسانی که این ها را دارند. اگر شانس با شما باشد ماده­هایی که تازه زایمان کرده باشند می توانند از توله های غریب نگهداری کنند ولی گاهی این اتفاق نمی­افتد و شما باید این مسئولیت سنگین را برعهده بگیرید.در ادامه با این بخش از مقالات برتر همراه باشید تا در مورد نحوه و آموزش سگ های خانگی را برای شما بگوییم.

اقدامات اولیه و سریع برای نگهداری توله های بدون مادر

  • مهیا کردن جای گرم و مناسب
  • بهداشت بالا
  • استفاده از شیرخشک سگ به صورت چند مرتبه در روز

نیازغذایی توله سگ ها به چه میزانی می باشد؟

سگ ها عادت دارند هر چه را که جلوی آن ها بگذارید بخورند آن ها موجودات پرخوری هستند. برای این که بتوانید از توله ی خود مراقبت کنید تا پرخوری نکند در چند وعده به اون غذا بدهید. اگر شما اطلاعی در مورد غذای سگ ندارید که در هر وعده چه میزانی به توله ها غذا دهید کمک گرفتن از دامپزشک می تواند به شما کمک فراوانی کند یا از پت شاپ ها این اطلاعات را بدست آورید.

جای خواب و باکس برای توله ها

حیواناتی که تازه متولد می شوند در هفته های ابتدایی دوست دارند بیشتر بخوابند. مکان راحت برای خواب آن ها خیلی مهم می باشد. شما می توانید از باکس در جهت راحتی در حمل و نقل برای توله ها استفاده کنید. بهتر است کمی اطلاعات در مورد لوازم سگ خانگی بدست آورید تا نگهداری از سگتان برای شما آسان تر شود.

با توله سگ تان بازی کنید

روزانه ساعاتی را برای سرگرم کردن توله تان وقت بگذارید این کارباعث می شود که حس کنجکاوی و انرژی خودش را تخلیه کند. بازی کردن می تواند هوش سگتان را افزایش دهد و در روحیات اون اثرات مثبتی بگذارد. هر چه زمان بیشتری برایش بگذارید پیوند عاطفی میان توله و شما محکم تر خواهد شد.

آموزش سگ

هرکسی که سگی را نگهداری می کند دوست دارد که یکسری فرامین را به سگش آموزش دهد تا در مواقع نیاز از آن ها استفاده کند. وقتی به سگتان می گویید بنشین اون می نشیند یا بهش می­گویید دست بده وقتی دستش را بالا می آورد تا با شما دست دهد برای شما لذتی زیاد به همراه دارد و... اگرخودتان آموزش و تربیت سگ را برعهده دارید باید خیلی صبور باشید تا سگ بتواند آموزش های شما را انجام دهد.

از چه سنی باید برای آموزش سگ اقدام کنیم؟

بهترین زمان سن شش ماهگی می باشد چرا که سگ دوره ی بچگی خودش را پشت سر گذاشته و وارد دوران جوانی توام با بی ادبی و خشونت می شود.

چه اندازه ای آموزش به سگ ها نیاز است؟

روزانه شما باید حداکثر 15 دقیقه به سگتان تمرین دهید. بعد از آن زمان سگتان خسته می شود. هر روز باید دستور روز قبل را تکرار کنید و نواقص روز قبل را از بین ببرید.

چرا باید سگ ها را تربیت کنیم؟

حیوان به صورت غریزی رفتارهای گروهی و گله ای دارد که با آموزش دادن می توانید این رفتارها را کنترل کنید. سگ ها می توانند در مواردی کمک حال انسان ها شوند و در موقعیت های حساس حتی می توانند جان شما را نجات دهند. درهنگام تربیت کردن، شما باید طوری رفتار کنید که رئیس سگتان هستید و اعضای خانواده نیز باید نقش خود را درست ایفا کنند تا سگ موقعیتش را حفظ کند و بر شما و اعضای خانواده مسلط نشود. اگر بر اعضا مسلط شود سگ می تواند اعضای خانواده را مطابق میل خود آموزش دهد.

سگ آموزش دیده

سگ ها به دلیل داشتن قابلیت آموزش پذیری مختلف باعث شده اند که انسان ها آن ها را برای عملیات نجات، نگهبانی، نگهداری و... آموزش دهد. این سگ ها براساس نژاد و نوع ویژگی هایی که دارند آموزش های متفاوتی به هر نژاد داده می شود. سگ های دارای بدن درشت اندام و عضلانی می توانند برای کارهای حفاظتی و امنیتی آموزش ببینند. مثلا نژاد ژرمن شپرد به خاطر داشتن هوش زیاد بعد از گذراندن دوره های مخصوص در نیروی پلیس و ارتش استفاده می شود. نمونه ی دیگر دوبرمن پینچراست که می تواند برای نگهبانی از ملک بسیار مفید باشد. سرعت بالایی داشته که می تواند در کمترین زمان مزاحم را دور کند.

منبع: www.sprc.ir

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه