ارسال به دیگران پرینت

نکاتی مهم برای گام برداشتن در مسیر جدید

انجام کارهای روزمره را طبقه‌بندی کنید: یکی از مهم‌ترین کارها، انجام کارهای روزمره صبحگاهی است. صبح‌ها زودتر از خواب بیدار شوید و به انجام کارهایی مانند نوشتن، مطالعه کتاب، دویدن یا انجام فعالیت ورزشی، مشغول شوید تا از نظر ذهنی، توانایی نوآوری و پیشرفت داشته باشید.

نکاتی مهم برای گام برداشتن در مسیر جدید

۵۵آنلاین :

به نوشتن روی آورید: نوشتن افکار و ایده‌های روزانه برای افراد فواید بسیاری دارد از جمله اینکه روی وضوح و خلاقیت ذهنی تاثیر فراوانی می‌گذارد. نوشتن را جزو اولویت‌های اساسی زندگی قرار دهید و همیشه دفتر یادداشتی به همراه داشته باشید.

تا جایی که برایتان امکان دارد به مسافرت بروید: عالی‌ترین راه برای تقویت ذهن و داشتن دیدگاه جدید درباره زندگی، مسافرت کردن است. بسیاری از درس‌های مهم زندگی را می‌توان مستقیما از سفر یا تجارب وابسته به آن آموخت.

بدون هیچ انتظار و چشم‌داشتی به دیگران کمک کنید: اگر این امکان برای شما وجود دارد به افراد نیازمند کمک کنید، از انجام این کار رویگردان نباشید و برای افراد ارزش قائل شوید در ضمن هرگز از آنها انتظار نداشته باشید.

به دلایل مختلف قدردان باشید: تقریبا هر روز صبح در مسیر رفتن به محل کار، به سه دلیل کوچک یا بزرگ فکر کنید و قدردان باشید. موارد ساده‌ای را همچون شرایط آب و هوایی، وضعیت ترافیک یا مواردی که اهمیت بیشتری دارند مانند سلامتی و حضور خانواده و دوستان را در نظر بگیرید. قدردان بودن بهترین روشی است که می‌توانید به آرامش برسید و از زندگی لذت ببرید.

وقت خود را با افراد دانا بگذرانید: اکثر انسان‌ها در زندگی با افراد نادان برخورد داشته‌اند. ارتباط خود را با چنین افرادی به حداقل برسانید و به‌طور کلی بیش از حد برای دیگران مایه نگذارید. به فکر پیشرفت شخصی در زندگی باشید و اوقات خود را با اشخاص دانا و ارزشمند سپری کنید.

مسوولیت تمام کارها را بپذیرید: تمام اتفاقاتی که در زندگی رخ می‌دهد نتیجه مستقیم کارهایی است که تا به حال انجام داده‌اید. مسوولیت کارهای خود را به عهده بگیرید و از همین لحظه به فکر انجام کارها و ایجاد تغییراتی باشید که مایل هستید در زندگی تان اتفاق بیفتد وگرنه دیگر هیچ عذر و بهانه‌ای مورد قبول نخواهد بود.

کارهای متفاوتی انجام دهید: کارهای متفاوتی انجام دهید که تا به حال حاضر به انجام آنها نبوده‌اید. تنها راه رشد و موفقیت، کنار گذاشتن مرزها و محدودیت‌هایی است که برای خود به وجود آورده‌اید. پذیرفتن روش‌های جدید برای انجام کارها، مهارتی است که نتایج درخشانی به دنبال خواهد داشت.

صبور باشید: از آن جا که همه چیز به سرعت تغییر می‌کند برای موفقیت در کارها به صبر زیاد و روحیه قوی نیاز دارید. هیچ کس در مدت زمان کوتاهی به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا نمی‌کند بلکه به زمان نسبتا طولانی نیاز است. لازمه کسب موفقیت در هر زمینه‌ای در اختیار داشتن مدت زمان طولانی، انضباط و انسجام در کار بدون در نظر گرفتن میزان استعداد برای انجام کارها است.

از کوچک‌ترین لحظات زندگی لذت ببرید: برای تحقق و انجام کارها به زمان نیاز دارید بنابراین از تمام لحظات زندگی لذت ببرید و موفقیت‌های خود را جشن بگیرید. زندگی فقط در کارکردن خلاصه نمی‌شود، بلکه تفریح هم جزو مهمی از آن به شمار می‌رود البته مهم است بدانید که انجام چه کارهایی یا معاشرت با چه گروه از افرادی باعث سرحالی و شادی شما می‌شوند و در عین حال خستگی و فرسودگی شما را از بین می‌برند.

درباره احساسات یا افکار خود صحبت کنید: صحبت کردن درباره احساسات و افکار، مهارت بسیار مهمی است که باید آن را تقویت کرد.

از آغاز کار جدید نترسید: چه عالی می‌شود که بهترین لحظاتی که در زندگی تجربه کرده و به آن افتخار می‌کنید مربوط به تصمیمات جدید و متفاوت باشد. به موقعیت جدید و خاصی دست پیدا نمی‌کنید مگر اینکه شهامت و شجاعت گام برداشتن در مسیر جدید را داشته باشید. زمان آن فرا رسیده تا از همین لحظه دست به کار شوید و کار جدیدی را آغاز کنید.

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه