ارسال به دیگران پرینت

مطبوعات محلی به حذف یارانه کاغذ معترض هستند

سخنگوی انجمن روزنامه نگاران مسلمان خواستار پاسخگویی و شفاف سازی درباره دلیل حذف یارانه مطبوعات محلی شد.

مطبوعات محلی به حذف یارانه کاغذ معترض هستند

۵۵آنلاین :

علی اکبر روح نواز اظهار کرد: انجمن روزنامه نگاران مسلمان از باب مسئولیت صنفی، خود را موظف به پیگیری مشکلات و مطالبات صنفی روزنامه نگاران در سراسر کشور می‌داند و اخبار و اطلاعات واصله حکایت از این دارد که در زمینه یارانه کاغذ مطبوعات محلی، استانی و منطقه‌ای برای دوره شش ماهه دوم سال ۹۶ که اخیراً لیست آن منتشر شده است، بخشی مهم از نشریات از دریافت یارانه حذف و محروم شده اند و به این وضعیت اعتراض دارند.

وی افزود: بررسی کلی لیست منتشره یارانه کاغذ در سایت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حکایت از این دارد که ظاهراً از میان افزون بر ۷۰۰۰ نشریه دارای مجوز انتشار در کشور، تنها ۲۰۰۰ نشریه مشمول یارانه شده‌اند.

سخنگوی انجمن روزنامه نگاران مسلمان گفت: بیشترین فراوانی ارقام واریزی در لیست منتشره، مبلغ ۸۰۰ هزار تومان یارانه کاغذ برای 6 ماه است که بیانگر وضعیت مطبوعات بخش خصوصی و اوج مظلومیت این صنف است.

روح نواز با بیان این که فرمول محاسبه و واریز یارانه کاغذ مطبوعات محلی چارچوب مشخص و قابل دفاعی ندارد، خواستار آن شد که معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای احترام به منشور حقوق شهروندی و خواسته بحق و قانونی مدیران رسانه‌های خصوصی، در شیوه محاسبه یارانه کاغذ تجدیدنظر کرده و شفاف سازی کند.

سخنگوی انجمن روزنامه نگاران مسلمان تاکید کرد که عدم شفافیت در زمینه فرمول محاسبه و واریز یارانه کاغذ مطبوعات محلی نه تنها به صلاح معاونت محترم مطبوعاتی نیست بلکه بر ابهامات خواهد افزود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه