ارسال به دیگران پرینت

حکم اعدام | حکم اعدام برای استفاده از توییتر

عربستان حکم اعدام برای استفاده از توییتر و واتس اپ را صادر کرد!

عربستان برا کسانی که از ئاتس اپ و توییتر استفاده می کنند حکم اعدام صادر می کند. برای اطلاع از این خبر با ما همراه باشید.

عربستان حکم اعدام برای استفاده از توییتر و واتس اپ را صادر کرد!

حکم اعدام برای استفاده از توییتر

براساس اسنادی از دادگاه در عربستان سعودی که به دست روزنامه بریتانیایی "گاردین" رسیده یک استاد برجسته حقوق طرفدار اصلاحات در عربستان سعودی به جرم داشتن حساب توئیتر و استفاده از واتس آپ برای به اشتراک گذاشتن اخبار و نظرات "خصمانه نسبت به پادشاهی سعودی" محکوم شناخته شده است.

به گزارش گاردین، "عوض القرنی" ۶۵ ساله در سپتامبر ۲۰۱۷ میلادی بازداشت شد. در آن زمان کارزار سرکوبگرانه دولت عربستان سعودی علیه هر فردی که از "محمد بن سلمان" ولیعهد آن کشور انتقاد می‌کرد آغاز شده بود. جزئیات اتهامات مطرح شده علیه قرنی توسط پسرش ناصر که سال گذشته از عربستان سعودی فرار کرد و در بریتانیا به سر می‌برد با "گاردین" به اشتراک گذاشته است. ناصر می‌گوید در بریتانیا به دنبال پذیرش درخواست پناهندگی اش می‌باشد.

اعدام در انتظار علی کریمی؟ | حکمی که صادر شد

قرنی در رسانه‌های تحت کنترل سعودی به عنوان یک واعظ خطرناک به تصویر کشیده شده است، اما مخالفان حکومت سعودی می‌گویند او یک روشنفکر مورد توجه در رسانه‌های اجتماعی می‌باشد. مدافعان حقوق بشر و مخالفان حکومت سعودی که در تبعید به سر می‌برند هشدار داده اند که مقام‌های سعودی هر آن کس که از حکام آن کشور انتقاد می‌کند را هدف کارزار سرکوب قرار داده‌اند.

سال گذشته "سلما الشهاب" دانشجوی دکترا از لیدز و مادر دو فرزند به دلیل داشتن حساب توئیتر و ریتوئیت مطالب منتشر شده توسط مخالفان سیاسی حکومت سعودی و فعالان سیاسی به ۳۴ سال زندان محکوم شد. هم چنین، "نورا القحطانی" زن دیگری بود که به دلیل استفاده از توئیتر به ۴۵ سال زندان محکوم شد.

اسناد دادستانی به اشتراک گذاشته شده توسط ناصر القرنی نشان می‌دهند که استفاده از رسانه‌های اجتماعی و سایر وسایل ارتباط جمعی از ابتدای قدرت گیری محمد بن سلمان درون خاندان سعودی به عنوان جرم قلمداد شده است.

این در حالیست که دولت سعودی و سرمایه گذاران تحت کنترل دولت آن کشور اخیرا سهم مالی خود را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی ایالات متحده از جمله توئیتر و فیس بوک و شرکت‌های سرگرمی مانند دیزنی افزایش داده اند. شاهزاده "ولید بن طلال" سرمایه گذار سعودی دومین سرمایه گذار بزرگ در توئیتر پس از تصاحب آن پلتفرم رسانه اجتماعی توسط ایلان ماسک است.

این سرمایه گذار در سال ۲۰۱۷ میلادی به مدت ۸۳ روز در جریان کارزار به اصطلاح ضد فساد در عربستان سعودی در سال ۲۰۱۷ میلادی بازداشت شد. صندوق ثروت مستقل عربستان سعودی صندوق سرمایه گذاری عمومی آن کشور به طور جداگانه سهم خود را در فیس بوک و متا شرکتی که صاحب فیس بوک و واتس آپ می‌باشد افزایش داده است.

ترجمه‌ای از اتهامات مطرح شده عیله قرنی توسط دستگاه قضایی عربستان سعودی نشان می‌دهد که او به جرم استفاده از یک حساب در رسانه‌های اجتماعی با نام خود (awadalqarni) محکوم شناخته شده است. هم چنین، در اسناد اشاره شده که او اعتراف نموده از طریق واتس آپ چت کرده و متهم به شرکت در جلساتی بوده که در آن اخوان المسلمین مورد ستایش قرار گرفته است.

استفاده آشکار قرنی از تلگرام و ایجاد حساب در آن پلتفرم رسانه اجتماعی در اتهامات ذکر شده علیه او آمده است. اتهامات علیه قرنی در حالی مطرح شده که پادشاهی سعودی به دنبال ارائه تصویری مترقی از خود در سطح بین المللی از طریق سرمایه گذاری در فناوری، زیرساخت‌های مدرن، ورزش و سرگرمی می‌باشد.

منبع : قطره
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه