ارسال به دیگران پرینت

دولت و بازنشستگان | قانون بودجه ۱۴۰۱ | تامین اجتماعی

بازیِ «ویرگول» توهین توامان به دولت و بازنشستگان

غلامرضا بنی اسدی: نه به شعور خودتان توهین کنید و نه به فهم مخاطب تان. از همه مهمتر؛ حرمت دولت را نگهدارید. این را صریحا خطاب به کسانی باید گفت که مسئول تصمیم گیری برای مستمری بازنشستگان کارگری سازمان تامین اجتماعی هستند.

بازیِ «ویرگول» توهین توامان به دولت و بازنشستگان

غلامرضا بنی اسدی: نه به شعور خودتان توهین کنید و نه به فهم مخاطب تان. از همه مهمتر؛ حرمت دولت را نگهدارید. این را صریحا خطاب به کسانی باید گفت که مسئول تصمیم گیری برای مستمری بازنشستگان کارگری سازمان تامین اجتماعی هستند.

دلیل این سخن هم آن است که علی دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران، بعد از دومین جلسه برای تعیین میزان افزایش مستمری‌ها گفته است؛ " در قانون بودجه ۱۴۰۱، یک اشتباه کوچک تایپی وجود دارد و آن اینکه در تبصره ۱۲ قانون بودجه، وقتی افزایش مستمری صندوق‌های زیرمجموعه دولت را ده درصد مشخص کرده، یک ویرگولِ اشتباه آمده؛ نوشته شده «صندوق تامین اجتماعی، نیرو‌های مسلح»؛ در حالیکه منظور صندوقِ تامین اجتماعیِ نیرو‌های مسلح یا همان صندوق لشگری است. این اشتباه تایپی، تامین اجتماعی را ذیل صندوق‌های دولتی آورده و افزایش مستمری را ده درصد درنظر گرفته. به همین دلیل، کارشناسان سازمان استدلال کردند اگر قبل از رفع این اشکال، افزایش مستمری به هیات دولت فرستاده شود، با این بند بودجه تناقض دارد و تصویب نمی‌شود. "

ما را چه تصور کرده اند و هیئت محترم دولت را چه فرض کرده اند که به نتیجه‌ای چنین رسیده اند؟ مگر مستمری بازنشستگان از "بودجه دولت" است که مثلا یک ویرگول بخواهد مانع ایجاد کند؟ ما مردم بی سواد کوچه و بازار هم می‌دانیم که چنین نیست و میان" صندوق تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح" با" سازمان تامین اجتماعی" فاصله ساختاری از زمین تا آسمان است.

چطور اعضای محترم دولت را چنین می‌پندارند که فرق این دو را نمی‌دانند و، چون جناب تایپیست یک ویرگول" نا به جا" در کاغذ گذاشته است، باید مطالبه "به جا"ی چندین میلیون مستمری بگیر و خانواده‌های شان باید معطل بماند؟

این قبل از آنکه برای بازنشستگان اضطراب آفرین باشد برای دولت، توهین آمیز است که آنان را در بند یک "ویرگولِ نا بجا" بپنداریم. فرمول کار هم از قدیم مشخص و ناظر به مصوبه مزدی شورای عالی کار، بوده است. حالا هم همین است پس ملت را پشت یک ویرگول گرفتار نکنید. به خودتان احترام بگذارید و موجب وهن دولت و بی توجهی به مردم نشوید!

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • هوار ارسالی در

      تشکرازاقای بنی اسدی کاش همه اینجورفکرمیکردند

    • ناشناس ارسالی در

      سلام چرا اولاًاین همه جوان بیکار توی کشوری که ثروتمندترین کشور منطقه است و دوماًچرا ملت ایران رو می‌خواهید همیشه سرشان مثل گوسفند پائین باشد،مردم ایران خیلی خیلی باهوش‌تر و زرنگ تر از این حرفهان و چرا باید چراغی که به خانه رواست به کشورهای عربی ببخشید؛یکی از نمونه‌هاش اینه که جوانان اکثرا بیکار شده و هستند، دوم دیگه نمیتونن ازدواج کنند، ادامه این روند برای این دولت و حکومت اصلا آینده خوبی نخواهد داشت.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه