ارسال به دیگران پرینت

محسن چاوشی :

تامین مخارج درمان کودک سرطانی و مادرش با کمک محسن چاوشی

هزینه درمان یک مادر و دختر سرطانی و یک نوازنده کرمانشاهی توسط «محسن چاوشی» و یک مادر و دختر نیکوکار گمنام تامین شد.

تامین مخارج درمان کودک سرطانی و مادرش با کمک محسن چاوشی

روزنامه اینترنتی فراز نوشت: هزینه درمان یک مادر و دختر سرطانی و یک نوازنده کرمانشاهی توسط «محسن چاوشی» و یک مادر و دختر نیکوکار گمنام تامین شد.

شهریار کریمی: هفته پیش با ارسال پرونده تاثر برانگیز یک خانواده سه نفره از شهرستان هرسین کرمانشاه که ۳عضو خانواده پدر، مادر و تنها دختر آنها به سرطان مبتلا بودند و از تامین درمان خود عاجز بودند، خبرنگار ما را مصمم کرد تا راه چاره‌ای برای کمک به این خانواده دردمند پیدا کند. با توجه به وضعیت وخیم دختر خردسال، خانواده و مادرش و کمبود وقت، پرونده پزشکی این خانواده ۳ نفره که به تایید مشاور پزشکی خبرنگار ما رسیده بود به کمپین محسن چاوشی ارسال شد.

به گفته «احمدی» فعال اجتماعی این شهرستان که پرونده این خانواده را به خبرنگار ما رسانده بود پدر خانواده که خود نیز به سرطان مثانه و مجاری ادرای مبتلا بود و درد کودک خردسال و همسرش او را ستوه آورده بود، قصد خودکشی داشت، اما کمک ۱۷ میلیونی چاوشی به این خانواده باعث شد روزنه های امید را در دل این خانواده روشن شود. با کمک ۱۷ میلیونی محسن چاوشی برای یک دوره درمان مادر و دختر آنها را راهی بیمارستان کرد و شیمی درمانی آنها به جریان افتاد؛ اما پدر خانواده همچنان در انتظار کمک‌های مردمی است. این خانواده دردمند برای ادامه درمان همچنان به کمک هموطنان نیکوکار نیازمند هستند.

در پرونده دیگر که جوان هنرمند اسلام آبادی توسط هنرمندان موسیقی و شورای شهر اسلام آباد غرب به خبرنگار ما معرفی شده بود نیز کمک‌های واریزی چندان در خور توجه نبود، تا اینکه مادر و دختری نیکوکار تهرانی که همواره در پرونده های ارجاعی به خبرنگار ما بصورت گمنام پای ثابت یاری رسانی هستند مبلغ ۶ میلیون تومان کمک هزینه درمان دریافت کرد. با توجه به کمک‌های سایر هموطنان برای این جوان نوازنده بیمه درمانی تکمیلی مناسبی تهیه و شرایط درمانی او تسهیل شد. هنرمند نوازنده پس از دریافت کمک به فراز گفت: «پس از ماه‌ها از اینکه یاری هموطنان نیکوکار را دیدم روحیه ای مضاعف گرفتم. درحالیکه ماه‌ها به علت افسردگی نمی توانستم هیچ فعالیتی انجام دهم انگار روحی دوباره به جسمم وارد شد و مجددا به رندگی بازگشتم و فعالیتهای روزمره ام را از سر گرفتم. دستان مهربان هموطنان نیکوکار عزیز را می بوسم و به روح بزرگشان درود می فرستم.»

۲ بیمار سرطانی بهزیستی و پدر خانواده سه نفره در انتظار کمک‌های مردمی

با توجه به اینکه مبلغ اهدایی محسن چاوشی برای درمان پدر خانواده کفایت نمی کرد و با توجه به حجم بالای پرونده های ارسالی کودکان و بزرگسالان سرطانی و همچنین به دلیل ضیق وقت چنین به نظر می رسد که چنانچه پرونده های بیمارانی که در شهرهای مشترک زندگی می کنند به صورت گروهی به اطلاع هموطنان نیکوکار رسانده شود درمان آنها سرعت بیشتری خواهد کرد . در حال حاضر یک نوجوان کرمانشاهی که به دلیل سرطان قرنیه چشم، یک چشم خود را از دست داده است و چشم دیگر او در خطر تخلیه می باشد، زمان برای عمل جراحی او محدود است. بیمار دوم یک هندمند تئاتر کرمانشاهی است که به بیماری «اسپوندیلیت آنکیلوزان» یا روماتیسم ستون فقرات مبتلا است. این بیماری یک‌نوع «ام اس» یا یک بیماری مفصلی پیشرونده، مزمن و خودایمنی که اغلب ستون فقرات و استخوان‌های لگن را درگیر می‌سازد. بیمار به دلیل التهاب و سفتی ستون فقرات، خم شدن به جلو و حالتی شبیه به قوز پیدا می کند و حرکت او با مشکل مواجه می شود. این هنرمند بیمار با این توصیفها مجبور ایت با ماشین پراید مدل پایین خود ضمن تحمل درد علاوه بر مخارج درمان خود و اجاره منزل مسکونی و معیشت خانواده اش را تامین کند. التهاب به ویژه ناحیه خارجی-تهیگاهی مفاصل لگن، ستون مهره‌ای کمری، سینه‌ای و گردنی را درگیر می‌کند. مردان بیشتر مبتلا می‌گردند و شروع بیماری معمولاً در اواخر دهه دوم یا اوایل دههٔ سوم زندگی است. این هنرمند با استفاده از بیمه درمانی تامین اجتماعی ماهیانه ۲میلیون ۹۰۰ هرارتومان نیز باید بپردازد اما اجاره سنگین منزل دست او را چند ماه او را از درمان کوتاه کرده است و ادامه زندگی او با مشکل مواجه شده است.

بیمار سوم نیز زنی ۴۵ ساله و تحت پوشش بهزیستی است. این زن بی سرپناه از کودکی دچار " ام اس" شده است و همسرش معتادش به دلیل عدم‌توانایی در مخارج خانه او را در خیابان رها کرد و وسایل مختصر زندگی او را برای خرج عمل اعتیاد فروخت و همسایگان از او مراقبت می کنند. داروهای " کرتون" باعث پدید آمدن آب مروارید در چشم او شد و به همین دلیل نیاز به عمل چشمانش و تهیه عینک دارد. او به خاطر معلولیت نیز نیاز به ویلچر دارد. اقدامات لازم و وقت برای عمل چشم او گرفته شده و خبرنگاران فراز جهت سهولت در رفت و آمد تصمیم به تهیه یک ویلچر برای او دارند؛ به همین دلیل درخواست کمک این ۳ بیمار بنا به تایید مشاور پزشکی خبرنگار ما مناسب نیست و نیاز فوری به مساعدت هموطنان نیکوکار دارند.. مبلغ ۴۵ میلیون تومان نیاز هر سه بیمار را به مدت ۳ماه مرتفع کرده و آنها را به ادامه زندگی امیدوار می کند. به همین دلیل دو بیمار دیگر شماره حساب " مهرداد" که از هنرمندان تئاتر کرمانشاه نیز می باشد را به عنوان معتمد خود جهت واریز هدایای مردمی انتخاب کرده اند که پس از جمع آوری وجوه مردمی مبالغ اهدایی جهت ادامه درمان بصورت مساوی در بین آنها تقسیم شود. عکس های ارسالی بیماران و مدارک پزشکی همه آنها به تایید مشاور پزشکی خبرنگار ما رسیده است و جهت ارائه بر نیکوکاران هموطن در نزد خبرنگار ما محفوظ می باشد.

هموطنان نیکوکاری که تمایل به کمک به درمان این هموطنان دردمند دارند می توانند مبالغ اهدایی خود را به حساب5022291301745228 "مهرداد جراحی" یکی از بیماران که مورد اطمینان دو بیمار دیگر است واریز نمایند. در صورتیکه مبالغ اهدایی در حد معالجه همه بیماران گزارش شده نباشد طی گزارشی تکمیلی مراتب به اطلاع هموطنان نیکوکار خواهد رسید. تا کنون با کمکهای شما مهربانان و تلاش خبرنگار فراز و شرق۲۴ بیمار و کودک سرطانی به زندگی مجدد باز گشته اند و مبلغ دیه۵۹ زندانی محکوم به قصاص و ۲۳ محکوم مالی و مهریه ای نیز تامین و آنها به آغوش خانواده ای خود بازگشته اند. تلاش برای درمان کودکان سرطانی و بیماران دیگر و همچنین محکومین به قصاص کماکان ادامه دارد و پرونده ها به ترتیب اولویت به اطلاع هموطنان نیکوکار خواهد رسید.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه