ارسال به دیگران پرینت

کرونا:

داروهای گیاهی که برای درمان کرونا مجوز گرفت+ اسامی

مدیرکل دفتر طب ایرانی کمیته علمی کشوری کنترل و مقابله با کرونا از صدور مجوز برای استفاده و تجویز ۹ داروی گیاهی جهت پیشگیری از کرونا و کمک به درمان بیماران کرونایی خبر داد.

داروهای گیاهی که برای درمان کرونا مجوز گرفت+ اسامی

دکتر حسینی یکتا، مدیرکل دفتر طب ایرانی کمیته علمی کشوری کنترل و مقابله با کرونا درباره راهکارهای طب ایرانی جهت مقابله با کرونا اظهار داشت: طب ایرانی در جهت مقابله با کرونا از همان ابتدای شیوع ویروس کووید۱۹  اعلام آمادگی کرد و متخصصین این حوزه قرار شد که اقدامات لازم را در این راستا انجام دهند.

 وی با اشاره به اینکه راهکارهای طب ایرانی جهت مقابله با کرونا از طریق پیشگیری و با نگاه تقویت سیستم ایمنی و کمک به درمان بیماری بوده است، گفت: حدود دو سال از آغاز بیماری کرونا و شیوع آن در کشور می‌گذرد و در همین راستا کارآزمایی‌های بالینی متعددی در حوزه طب ایرانی جهت مقابله با کرونا انجام شده و به این منظور آزمودن فرضیات مرتبط با این موضوع در حوزه طب ایرانی، سنتی و گیاهان دارویی انجام گرفته است.

 

داروهای گیاهی که برای درمان کرونا مجوز گرفت+ اسامی

داروهای گیاهی که برای درمان کرونا مجوز گرفت

 مدیرکل دفتر طب ایرانی کمیته علمی کشوری کنترل و مقابله با کرونا ادامه داد: در حال حاضر تعدادی از این گیاهان دارویی مسیر دریافت مجوز برای ورود به بازار دارویی کشور را طی کرده و می توان گفت که اکنون ۹ داروی گیاهی در بازار دارویی وجود دارد که از آن در جهت کمک به درمان بیماران کرونایی استفاده می‌شود و پزشکان می‌توانند آنها را تجویز و به بیماران توصیه کنند.

وی تصریح کرد: اقداماتی هم نیز در حال حاضر در دست اقدام است و کمیته علمی کشوری کرونا مطالب مرتبط با طب ایرانی اعم از داروهای گیاهی و گیاهان دارویی کمک کننده در این مسیر را در کمیته علمی بررسی می‌کند.

 به این خاطر نشان کرد: در ترکیب جدید کمیته علمی مقابله با کرونا کمیته طب ایرانی به منظور استفاده از این موضوع جهت مقابله با کرونا در نظر گرفته شده و جلساتی هم در همین راستا تشکیل و نتایج آن به زودی در این کمیته که حاصل بررسی‌های صورت گرفته است، ارائه خواهد شد.

منبع : افکارنیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه