ارسال به دیگران پرینت

استاندار زنجان:

هیچ ابایی در استفاده از افراد شایسته در مدیریت ها ندارم

زنجان-استاندار زنجان باتاکید بر اینکه هیچ ابایی در استفاده از افراد شایسته ندارم، گفت:در انتصابات تمام تلاشم را خواهم کرد که از شایستگان استفاده کنم،کارآمدی ملاک اصلی برای انتخاب مدیران است.

هیچ ابایی در استفاده از افراد شایسته در مدیریت ها ندارم

محسن افشارچی در نخستین نشست خبری خود با تاکید بر اینکه برای مدیریت مطلوب استان، از همه ظرفیت‌ها استفاده خواهد کرد، گفت: در این راستا هیچ ابایی از استفاده از افراد شایسته نداشته و حتی ممکن است از وجود کسانی استفاده کنم که امروز به آن‌ها فکر هم نمی‌کنم.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین موضوع در خصوص اداره استان، این است که مدیریت استان به صورت واحد و با یک تیم هماهنگ انجام خواهد شد، اظهار کرد: معتقدیم این تیم در اداره استان به صورت واحد و در مدار قانون حرکت خواهد کرد و بدون شک چنین حرکتی می‌تواند توسعه استان را به دنبال داشته باشد.

افشارچی با اشاره به اینکه با روی کار آمدن هر دولتی، تغییر و تحولات نیز آغاز می‌شود، ادامه داد: در این خصوص باید اظهار کنم که هیچ عجله‌ای برای تغییر مدیران استان ندارم اما تغییر برخی از مدیران را نیز به دلیل شرایط خاصی که به وجود می‌آید، کتمان نمی‌کنم اما اولویت من به عنوان استاندار، بهره‌مندی از ظرفیت افراد توانمند است.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه نگاه به توسعه همه مناطق این استان بر اساس عدالت خواهد بود، گفت: در این راستا آغاز سفرهای شهرستانی از بخش های جنوب و غرب استان خواهد بود.

افشارچی روند استقرار صنایع در شرق استان زنجان را مطلوب عنوان کرد و متذکرد شد: برای مناطق غرب و جنوب غربی استان که دارای معادن هستند، پهنه های اکتشاف نشده ای وجود دارد که با رعایت مسائل زیست محیطی در این زمینه اقدامات توسعه ای لازم انجام خواهد شد، برای مناطق جنوب استان نیز فکرهایی داریم که پیگیر عملیاتی کردن آنها خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه توسعه متوازن و براساس ظرفیت های صنعتی و معدنی منطقه صورت خواهد گرفت، تاکید کرد: در کنار توسعه صنایع و بهره برداری از معادن باید توجه ویژه یه زیرساخت های ارتباطی و مسئولیت اجتماعی معادن و صنایع صورت می گیرد.

باید به صورت عملی در راستای تحقق توسعه استان زنجان برنامه‌ریزی کنیم

استاندار زنجان با بیان اینکه در خصوص برخی از موضوعات مربوط به استان نباید نگاه شعارگونه داشته، بلکه باید به صورت عملی در راستای تحقق آن برنامه‌ریزی کنیم، تصریح کرد: یکی از این موضوعات بحث تبدیل زنجان به قطب آی.تی کشور است که باید در نظر داشت آیا هدف از این کار ایجاد اقتصاد دیجیتال برای بالا بردن تولید ناخالص داخلی و یا استقرار صنایع بزرگ است.

افشارچی با بیان اینکه هدف گذاری در توسعه باید دقیق و عددی باشد، شعار خوب است و مسیر را مشخص می کند ولی نباید نگاه شعاری به هدف داشت، افزود: تبدیل شدن به قطب آی تی یک پروژه نیست، یک شعار است، من سعی می کنم شعارهایی که می دهم با عدد و رقم قابل احصا باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص داخلی ۶.۵ درصد است و اگر ما توانستیم سهم استان را از این میانگین بالاتر ببریم، به هر نسبتی که بالاتر می رویم می توانیم ادعا کنیم که به قطب آی تی تبدیل می شویم.

افشارچی یکی دیگر از اولویت‌های خود در عرصه مدیریت استان را اهتمام به عدالت در تقسیم ثروت و توسعه منطقه برشمرد و گفت: یکی دیگر از مباحث مهمی که به آن توجه داریم، موضوع بانوان است و اهمیت دادن به ظرفیت‌های این قشر است، از طرفی قشر جوان را نیز با توجه به ظرفیت‌هایی که در این بخش سراغ داریم، فراموش نخواهیم کرد.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه نگاه ما به مدیریت مصرف آب و منابع آبی استان نیز در أس امور قرار دارد، یادآور شد: مسئولان باید با توجه به برنامه‌هایی که در این خصوص داریم، نگاه جدی به موضوع مدیریت آب و منابع آبی استان داشته باشند؛ چرا که با تداوم روندی که در پیش گرفته‌ایم، با مشکل جدی در این زمینه مواجه خواهیم شد.

وی توجه به اتمام پروژه‌های بزرگ و تاثیرگزار در استان را عامل مهمی در ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری عنوان کرد و گفت: علاوه بر این برای توسعه صنایع کوچک که خود ایجاد ثروت نیز می‌کند، توجه ویژه‌ای خواهیم داشت.

استاندار زنجان در خصوص موضوع تبدیل زنجان به مرکز لجستیک شمالغرب کشور، گفت: مرکز لجستیک متشکل از خطوط ارتباطی است، در این راستا یکی از نخستین برنامه ها در استان پیگیری ۲ خطه کردن راه آهن زنجان – قزوین است که موحب کاهش فاصله زمانی سفر بین زنجان – تهران می شود.

افشارچی همچنین با اشاره به تعریض و ۲ بانده کردن محور کبودرآهنگ- خدابنده – سلطانیه، افزود: چون از این طریق غرب کشور به شمال کشور متصل می شود، این پروژه در الویت پیگیری قرار دارد.

دو تابیعتی نیستم

استاندار زنجان در ادامه به برخی شایعات مطرح شده در خصوص دو تابعیتی بودنش اشاره کرد و گفت: من تابعیت هیچ کشور خارجی را ندارم، هیچکدام از فرزندان من هم تابعیت جایی دیگری را ندارند.

استاندار زنجان در عین حال متذکر شد: از آنجا که عضو هیئت علمی دانشگاه هستم سفرهای خارجی زیادی به کشورهای اروپایی و آسیای جنوب شرقی داشتم، همه آنها هم با پاسپورت جمهوری اسلامی ایران بوده و به طور معمول برای گرفتن ویزای کشورهای مقصد با مشکلاتی هم مواجه بودم.

استاندار زنجان در ادامه با تاکید بر اینکه ارتباط بین صنعت و دانشگاه از اهمیت زیادی برای ما برخوردار بوده و این موضوع با ارتباط دادن شرکت‌های دانش‌بنیان با صنعت محقق شده است، بیان کرد: در حوزه ورزش نیز تلاش می‌کنیم به ورزش قهرمانی توجه ویژه‌ای داشته و در اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام اهتمام داشته باشید.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه