ارسال به دیگران پرینت

رویترز خبر داد؛

موضع دیپلمات‌های تروئیکای اروپایی درباره سفر «مورا» به ایران

دیپلمات های انگلیس، آلمان و فرانسه در آستانه سفر معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران اعلام کردند که این سفر «طبق روال معمول» به شمار نمی آید.

موضع دیپلمات‌های تروئیکای اروپایی درباره سفر «مورا» به ایران

 در آستانه سفر «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران، دیپلمات‌های ۳ کشور اروپایی طرف برجام (انگلیس، آلمان و فرانسه) در گفتگو با رویترز اعلام کردند که این سفر را نمی‌توان «طبق روال معمول» تلقی کرد.

به گزارش رویترز، دیپلمات‌های مذکور بدون اشاره به انفعال اروپا در قبال تعهدات برجامی شأن در این باره اعلام کردند: این سفر در زمان مهمی انجام می‌شود. وضعیت برنامه هسته‌ای ایران بدتر شده و اوضاع مدام به سمت بدتر شدن حرکت کرده است!

دیپلمات‌های تروئیکای اروپایی در این باره افزودند: به همین دلیل ما این سفر را معمول و کاری نمی‌دانیم؛ بلکه آن را دیداری سرنوشت ساز در شرایط بحران می‌دانیم.

وزارت خارجه فرانسه نیز ساعاتی پیش اعلام کرد که سفر «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران برای آینده توافق هسته‌ای با ایران حیاتی است.

«آنه-کلیر لجندره» (Anne-Claire Legendre) سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در کنفرانس خبری خود بدون اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۸ میلادی و ادامه انفعال اروپا در قبال تعهدات برجامی خود ادعا کرد: ایران همچنان که از مذاکره سر باز می‌زند، و واقعیت‌هایی را در حوزه میدانی ایجاد می‌کند که بازگشت به برجام را پیچیده‌تر می‌کند!

گفتنی است، تاکنون ۶ دُور از مذاکرات وین با هدف تسهیل بازگشت آمریکا به برجام انجام شده؛ اما با وجود اذعان به پیشرفت‌هایی در این خصوص از سوی طرف‌های غربی، تاکنون نتیجه مشخصی به‌دست نیامده است.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه