ارسال به دیگران پرینت

لیز تروس:

رایزنی وزیران خارجه انگلیس و لیبی درباره انتخابات و خروج مزدوران از این کشور

وزیر خارجه انگلیس با همتای لیبیایی خود در خصوص راه‌های حمایت از برگزاری انتخابات لیبی در موعد مقرر خود قبل از پایان سال جاری میلادی گفت‌وگو کرد.

رایزنی وزیران خارجه انگلیس و لیبی درباره انتخابات و خروج مزدوران از این کشور

لیز تروس، وزیر خارجه انگلیس در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت که در جریان دیدار با نجلاء المنقوش، همتای لیبیایی خود شماری از مسائل از جمله حمایت از برگزاری انتخابات آزاد و شفاف در لیبی در ۲۴ دسامبر آتی مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر خارجه انگلیس همچنین تصریح کرد، در این دیدار در خصوص مسأله خروج فوری مزدوران و نیروهای خارجی از لیبی نیز گفت‌وگو شد.

امور در لیبی اخیراً به دلیل عدم توافق بر سر قوانین انتخابات پیچیده شده و خالد المشری، رئیس شورای عالی دولت لیبی پیشتر از کمیساریای عالی انتخابات خواست قوانین انتخابات پارلمانی و ریاستی که اخیرا تصویب شده را متوقف کند.

در بیانیه این مجلس آمده است: ما پافشاری مجلس نمایندگان به تداوم نادیده‌گرفتن توافق سیاسی را در واقع کودتا علیه روند سیاسی و اعلامیه قانون اساسی می‌دانیم. با آن مخالفت داریم و اجازه آن را نمی‌دهیم.

قرار است انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری لیبی در ۲۴ دسامبر آتی بر اساس نقشه راه مقرر شده توسط مجمع گفت‌وگوی سیاسی لیبی با حمایت سازمان ملل برگزار شود.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه