ارسال به دیگران پرینت

رئیس پارلمان عراق:

پیش‌بینی می‌کنیم مشارکت در انتخابات پارلمانی عراق گسترده باشد

رئیس پارلمان عراق در سخنانی تصریح کرد: پیش بینی می کنیم که مشارکت مردم در انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق گسترده باشد.

پیش‌بینی می‌کنیم مشارکت در انتخابات پارلمانی عراق گسترده باشد

 «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور، سخنانی را مطرح کرد. وی گفت: پیش بینی می‌کنیم که مشارکت مردم در انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق گسترده باشد.

بر اساس این گزارش، محمد الحلبوسی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: سیستم انتخاباتی جدید باعث شده است تا ائتلاف‌های سیاسی شکل نگیرد. کمیساریای عالی انتخابات ثابت کرده است که به دنبال برداشتن گام‌های جدی و شفاف برای برگزاری انتخابات است.

این شخصیت عراقی خطاب به رهبران احزاب و جریان‌های سیاسی گفت: گروه‌های سیاسی باید از کمیساریای انتخابات حمایت کرده و در اقدامات آن تشکیک نکنند. وی در بخش دیگری از سخنان خود نیز تصریح کرد: پست ریاست جمهوری تنها مختص کُردها نیست.

انتخابات پارلمانی زودهنگام در حالی قرار است در روز ۱۸ مهرماه برگزار شود که پیشتر گمانه زنی‌های فراوانی پیرامون تعویق مجدد زمان آن مطرح شده بود. با این حال، در نهایت دولت عراق که پیشتر برگزاری انتخابات را یک مرتبه به تعویق انداخته بود، این بار اعلام کرد که این انتخابات در همان موعد از پیش تعیین شده برقرار خواهد بود.

در همین ارتباط، «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از آغاز طرح امنیتی ویژه انتخابات عراق خبر داد. وی اعلام کرد که در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام، نیروهای نظامی در نقاط مختلف به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

این مقام نظامی ارشد عراق اعلام کرد: نیروهای امنیتی تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا امنیت انتخابات پارلمانی زودهنگام را تأمین کنند. به هیچ طرفی اجازه نمی‌دهیم خللی در امنیت انتخابات وارد سازد.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه