ارسال به دیگران پرینت

روسیه:

روسیه برای اولین بار از زیردریایی هسته‌ای موشک مافوق صوت شلیک کرد

روسیه روز دوشنبه اعلام کرد برای اولین بار از یک زیردریایی موشک کروز مافوق صوت یا هایپرسونیک به نام « زیکرون» را شلیک کرده است.

روسیه برای اولین بار از زیردریایی هسته‌ای موشک مافوق صوت شلیک کرد

روسیه روز دوشنبه اعلام کرد برای اولین بار از یک زیردریایی موشک کروز مافوق صوت یا هایپرسونیک به نام « زیکرون» را شلیک کرده است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای امروز دوشنبه اعلام کرد که زیردریایی «سورودوینسک» هنگام استقرار در دریای «بارنتز» این موشک را شلیک کرده و مواضع انتخاب‌شده را هدف قرار داده است. در بیانیه وزارت دفاع آمریکا که امروز منتشر شده آمده است: «شلیک آزمایشی موشک زیکرون از یک زیردریایی هسته‌ای موفقیت‌آمیز بود.»

روسیه ماه پیش در سالروز تولد رئیس‌جمهور این کشور «ولادیمیر پوتین» موشک زیکرون را از یک کشتی آزمایش کرده بود.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه پیش از این اعلام کرده بود، با توجه به افزایش تحرکات کشورهای غربی در قطب شمال، مسکو در نظر دارد حضور نظامی در این منطقه را تقویت کند.

اطلاع رسانی مقام‌ها و رسانه‌های روس درباره آزمایش موفق موشک هایپرسونیک زیکرون در حالی انجام شده که سه شنبه مصادف با روز تولد پوتین بود و او ۶۸ ساله شده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه طی سخنرانی که در مارس سال ۲۰۱۸ انجام داده بود، گفته بود موشک‌های فراصوت بخشی از تسلیحات نسل جدید این کشور هستند که می‌توانند تقریبا هر نقطه‌ای را در جهان هدف قرار داده و از سپر موشکی ساخت آمریکا نیز عبور کنند.

چند هفته قبل نیز صنایع دفاع روسیه از آزمایش موفقیت‌آمیز جدیدترین موشک بالستیک قاره‌پیمای تولید شده توسط شرکت صنایع جنگ‌افزاری این کشور خبر داد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اخیراً در نهمین «کنفرانس مسکو درباره امنیت بین‌المللی» گفت که مسکو در پاسخ به استفاده از بمب اتمی و دیگر سلاح‌های کشتارجمعی علیه روسیه یا متحدانش، حق خود را برای توسل به سلاح‌های اتمی محفوظ می‌دارد.

طی سال‌های اخیر روسیه بارها درباره تحرکات آمریکا برای استقرار سامانه‌های سپر دفاع موشکی و نظامی کردن فضا به منظور مقابله با این کشور هشدار داده است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه