ارسال به دیگران پرینت

رژیم غذایی تصادفی:

چرا رژیم غذایی تصادفی برای شما مضر است؟

چشم انداز کاهش سریع وزن با پیروی از رژیم غذایی تصادفی وسوسه انگیز است و بسیاری به دلیل وعده نتیجه فوری آن را پیگیری می‌کنند. رژیم غذایی تصادفی یا رژیم یویو اساساً یک رژیم بسیار کم کالری است که به شما در کاهش وزن در مدت زمان کوتاه کمک می‌کند.

چرا  رژیم غذایی تصادفی برای شما مضر است؟

چشم انداز کاهش سریع وزن با پیروی از رژیم غذایی تصادفی وسوسه انگیز است و بسیاری به دلیل وعده نتیجه فوری آن را پیگیری می‌کنند. رژیم غذایی تصادفی یا رژیم یویو اساساً یک رژیم بسیار کم کالری است که به شما در کاهش وزن در مدت زمان کوتاه کمک می‌کند.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب به نقل از هندوستان تایمز، رژیم غذایی که در بین عروس خانم‌ها یا کسانی که خواهان نتایج فوری در کاهش وزن هستند و بسیار رایج است، رژیم تصادفی یا یویو است.

این رژیم می‌تواند متابولیسم شما را مختل کرده و باعث کمبود‌های تغذیه‌ای شود. در برخی موارد، افراد ممکن است در بلندمدت با افزایش وزن رو به رو شوند.

آنوپاما منون، متخصص تغذیه می‌گوید: "هیچ قرص جادویی وجود ندارد که بتواند بدون هیچ تلاشی شما را سالم کند، اگر می‌خواهید نتایج طولانی مدت را ببینید، باید شیوه زندگی خود را تغییر دهید. "

اگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید، متخصصان به شما توصیه می‌کنند که این کار را با خوردن یک وعده غذایی متعادل و تمرین ورزشی انجام دهید.

چرا  رژیم غذایی تصادفی برای شما مضر است؟

رژیم غذایی تصادفی چیست؟

"رژیم غذایی تصادفی یا رژیم یویو، که به" دوچرخه سواری وزن "نیز معروف است، الگوی کاهش وزن، بازیابی مجدد و سپس رژیم مجدد را توصیف می‌کند. فرد معمولاً در ابتدا موفق به کاهش وزن می‌شود و نتایج را مشاهده می‌کند، اما در حفظ آن شکست می‌خورد. منون می‌گوید: در نهایت، کیلو‌های کاهش یافته دوباره برمی گردند و رژیم گیرنده دوباره به دنبال کاهش وزن مجدد است و چرخه دوباره شروع می‌شود.

در اینجا اثرات مضر رژیم غذایی تصادفی آورده شده است:

اشتهای شما را افزایش می‌دهد

در طول رژیم غذایی، کاهش چربی منجر به کاهش سطح هورمون لپتین می‌شود که در حالت عادی به شما احساس سیری می‌دهد. این امر منجر به افزایش اشتها می‌شود، زیرا بدن سعی می‌کند ذخایر انرژی تخلیه شده را دوباره تأمین کند. در نهایت، شما بیش از کالری مورد نیاز خود غذا می‌خورید؛ بنابراین منون می‌گوید، پیروان راه حل‌های سریع (برنامه‌های رژیم غذایی کوتاه مدت) تمایل دارند وزن از دست رفته خود را دوباره به دست آورند.

‌می‌تواند منجر به از دست دادن عضلات شود

"کاهش سریع وزن به دلیل رژیم‌های تصادفی یا رژیم یویو منجر به از دست دادن عضلات می‌شود. محدودیت شدید کالری ممکن است باعث شود که بدن شما عضله را برای انرژی و سوخت مورد نیاز بدن تجزیه کند. زیرا چربی پس از کاهش وزن، این می‌تواند منجر به از دست دادن بیشتر ماهیچه در طول زمان شود. "

متابولیسم کاهش می‌یابد

توده عضلانی همچنین مسئول متابولیسم است؛ بنابراین، هنگام از دست دادن توده عضلانی، کالری کمتری می‌سوزانید. رژیم‌های شدید می‌تواند شما را در حالت گرسنگی قرار دهد و متابولیسم شما برای حفظ انرژی کاهش می‌یابد و بدن شما به چربی بیشتری می‌چسبد. منون توضیح می‌دهد که این بعداً دلیل افزایش وزن می‌شود و منجر به از دست دادن بیشتر ماهیچه‌ها می‌شود.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه