ارسال به دیگران پرینت

رئیس جمهور عراق:

مذاکرات ایران و سعودی قدم بزرگی در راه پیشرفت منطقه است

رئیس جمهوری عراق در سخنانی با ابراز امیدواری نسبت به از سرگیری مذاکرات میان تهران و ریاض، آن را مقدمه ای برای پیشرفت در منطقه غرب آسیا دانست.

مذاکرات ایران و سعودی قدم بزرگی در راه پیشرفت منطقه است

رئیس جمهور عراق روز شنبه نسبت به از سرگیری دور جدید مذاکرات میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی واکنش نشان داد.

«برهم صالح» در اظهاراتی که دفتر ریاست جمهوری عراق آن را منتشر کرد، ضمن استقبال از مذاکرات تهران و ریاض و دعوت از دیگر کشورهای منطقه از جمله ترکیه و سوریه برای پیوستن به مذاکرات صلح آمیز تأکید کرد: «گفتگو میان ایران و سعودی اقدام بزرگی است».

وی اشاره کرد: «برخی چالش‌ها وجود دارد اما نسبت به حل آنها از طریق ادامه گفتگوها امیدواریم. عراق و منطقه به این گفتگوها نیاز دارند. عربستان سعودی و ایران کشورهای بزرگی هستند».

صالح افزود: «روابط عراق با جهان عرب مهم است و تاکنون پیشرفت چشمگیری به خود دیده است. روابط میان عراق و عربستان هم ریشه دار و مهم است. امنیت جهان عرب هم بدون عراق قوی، امکان پذیر نیست».

رئیس جمهور عراق در ادامه همچنین بر ضرورت تشکیل فوری دولت پس از برگزاری انتخابات پارلمانی عراق و جلوگیری از تکرار تجربیات اشتباه گذشته تأکید کرد.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • یک ایرانی ارسالی در

      آل سعودبایدبداندکه اگرپنجاه سال هم بایمنیهابجنگدپیروزنخواهدشد،چون اراده ومشیّت الهی وخواست نظام جمهوری اسلامی،پیروزی حق برباطل است،وهیچ کشوری بدون درنظرگرفتن ایران قدرتمنددرمنطقه،نمیتواندسیاست قلدرمآبانه ی خودرااجراکند،چون مابازورگوها وقلدرهامبارزه میکنیم وپشتیبان واقعی مظلومان هستیم@@!@.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه