ارسال به دیگران پرینت

یک مقام کاخ ریاست جمهوری فرانسه:

هیچ شرطی برای بازگشت به برجام وجود ندارد

یک مقام کاخ الیزه با تاکید بر اینکه هیچ شرط جدیدی برای بازگشت طرف های برجامی به توافق هسته ای با ایران وجود ندارد، خواستار بازگشت سریعتر تهران به میز مذاکرات شد.

هیچ شرطی برای بازگشت به برجام وجود ندارد

یک مقام ارشد کاخ ریاست جمهوری فرانسه طی سخنانی خواستار بازگشت ایران به برجام شد.

بر اساس این گزارش، این مقام کاخ الیزه که نخواست نامش فاش شود، بدون اشاره به بد عهدی اروپایی‌ها در انجام تعهدات برجامی خود در قبال ایران، در خصوص شرایط جدید مذاکرات میان طرف‌های برجامی گفت نیازی به تعیین شرایط جدید برای مذاکرات نیست، چراکه همه چیز در متن توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ (برجام) واضح است.

این مقام فرانسوی همچنین خواستار هم صدایی تمامی طرف‌های برجام با یکدیگر در خلال مذاکرات هسته‌ای با ایران شده و به ویژه تاکید کرد که چین می‌بایست موضع خود در جریان مذاکرات را بیان کرده و به شیوه‌ای مصمم‌تر عمل کند.

لازم به ذکر است، حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه کشورمان روز یکشنبه در خصوص مذاکرات خود با دبیرکل سازمان ملل با موضوع برجام گفت: موضوع دیگر که از بحث‌های جدی، هم در دیدار با گوترش دبیر کل سازمان ملل و هم با تعدادی از وزرای خارجه از جمله فرانسه، آلمان و انگلیس و نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا انجام شد، بحث چگونگی بازگشت ایران به برجام و مذاکرات وین بود.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: ما به صراحت رفتار آمریکایی‌ها را به ویژه در جلسه با سران و مدیران اندیشکده‌های آمریکایی و اساتید روابط بین‌الملل در آمریکا تبیین کردیم.

امیرعبداللهیان اظهار داشت: البته ما در آمریکا این مطلب را هم با صراحت اعلام کردیم که بر مبنای رفتار عملی آمریکایی‌ها قضاوت خواهیم کرد و پیام‌های متعارض آمریکایی‌ها که از کانال‌های رسانه‌ای یا کانال‌های دیپلماتیک به ما منتقل می‌شود، ملاک تصمیم گیری نهایی ما نخواهد بود.

 

کد خبر

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه