ارسال به دیگران پرینت

در پی تظاهرات طرفداران؛

رهبر جدایی طلبان کاتالونیا از زندان ایتالیا آزاد شد

تنها اندکی پس از اعلام خبر دستگیری رهبر جدایی طلبان کاتولونیا در جزیره ساردینا در ایتالیا، وکیل وی از آزادی مشروط او خبر داد.

رهبر جدایی طلبان کاتالونیا از زندان ایتالیا آزاد شد

 وکیل «کارلس پوجدمون» رئیس سابق منطقه خودمختار کاتالونیا و از رهبران جنبش جدایی طلبی در این منطقه از اسپانیا، روز جمعه از صدور حکم آزادی موکلش خبر داد، ولی تاکید کرد که او باید برای شرکت در دادگاهی که روز چهارم اکتبر برگزار می‌شود به ایتالیا بازگردد.

البته هرگونه تصمیم قاضی «ساردینیا» در حمایت از استرداد او در نهایت باید توسط وزیر دادگستری ایتالیا تایید شود.

پودجدمون هم عصر جمعه با انتشار توییتی، تصویری از لحظه آزادی خود منتشر کرد. پیش از اعلام این خبر، طرفداران استقلال کاتالونیا از صبح جمعه در مقابل کنسولگری ایتالیا در شهر بارسلون دست به تظاهرات زده و خواستار آزادی او شده بودند.

پیشتر خبرگزاری اسپوتنیک در خبری اعلام کرده بود که پوجدمون رهبر تبعیدی جدایی طلبان کاتالونیا در جزیره ساردینیا دستگیر شده است.

دستگیری پوجدمون کمتر از یک هفته پس از آغاز گفتگوهای دولت مرکزی اسپانیا و منطقه جدایی‌طلب کاتالونیا برای حل و فصل مناقشات جدایی‌طلبانه صورت گرفته است.

چند ماه پیش از این، پارلمان اروپا مصونیت پارلمانی کارلس پوجدمون، رئیس سابق دولت محلی کاتالونیا و دو وزیر سابق کابینه وی را لغو کرده بود.

پوجدمون پس از شکست طرح جدایی منطقه کاتالونیا از اسپانیا در سال ۲۰۱۷ از این کشور گریخت و در سال ۲۰۱۸ نیز به درخواست اسپانیا در آلمان بازداشت شد ولی چند روز بعد دادگستری آلمان او را از اتهام تلاش برای ایجاد شورش تبرئه و آزاد کرد.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه