ارسال به دیگران پرینت

اردوغان:

روابط ترکیه و آمریکا خوب نیست

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه اعلام کرد که فرایند خوبی در روابط بین آنکارا و واشنگتن وجود ندارد. وی افزود که آن‌ها به بهانه موضوع استفاده ترکیه از اس ۴۰۰ روسیه، جنگنده‌های اف- ۳۵ را تحویل ندادند.

 روابط ترکیه و آمریکا خوب نیست

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه اعلام کرد که فرایند خوبی در روابط بین آنکارا و واشنگتن وجود ندارد.

به گزارش روزنامه دیلی صباح، اردوغان در جریان سفر به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به خبرنگاران گفت: صادقانه، نمی‌توانم بگویم که فرایند خوبی در روابط آمریکا- ترکیه وجود دارد. جنگنده‌های اف- ۳۵ را خریدیم و هزینه اش را پرداخت کردیم و این جنگنده‌ها هنوز به دست ما نرسیده است.

وی افزود که آنها به بهانه موضوع استفاده ترکیه از اس ۴۰۰ روسیه، جنگنده‌های اف- ۳۵ را تحویل ندادند.

اردوغان در نیویورک به خبرنگاران افزود:پذیرش اینکه آمریکا دائما با مساله اس-۴۰۰ به ما فشار می‌آورند غیر قابل قبول است. برای ما، موضوع اس-۴۰۰ تمام شده است. نمی‌توانیم از اینجا یک گام به عقب برگردیم.

وی ادامه داد که سطح تجارت ترکیه با آمریکا از پیش حدود ۲۰ میلیارد دلار و آنکارا خواهان افزایش حجم تجارت است.

خرید اولیه اس- ۴۰۰ از روسیه توسط ترکیه روابط آنکارا با واشنگتن را محدود ساخت وسبب شد تا آمریکا، ترکیه را از برنامه فروش نسل جدید جنگنده اف-۳۵ حذف کند. آمریکا همچنین تهدید کرده که در صورت خرید سیستم‌های تسلیحاتی جدید از روسیه، تحریم هایی را علیه ترکیه اعمال می‌کند.

آمریکا معتقد است که سیستم مورد استفاده در سامانه دفاعی اس-۴۰۰ روسیه می‌تواند به جزئیات طبقه بندی شده ساخت جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا دست یابد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه