ارسال به دیگران پرینت

امیرعبداللهیان:

ایران آمادگی دارد با بلاروس همکاری داشته باشد

روز چهارشنبه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و «ولادیمیر ماکی» وزیر خارجه بلاروس در خصوص روابط دوجانبه و همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ایران آمادگی دارد با بلاروس همکاری داشته باشد

وزیر خارجه بلاروس در این دیدار بر اراده مینسک برای اجرایی کردن توافقات دو کشور از جمله توافق‌های صورت‌گرفته در دیدار هفته گذشته روسای جمهور دو کشور در حاشیه اجلاس شانگهای در شهر دوشنبه، تأکید کرد.

ماکی با اشاره به اینکه تحریم‌های ظالمانه هر دو کشور ایران و بلاروس را هدف قرار داده است، تصریح کرد که تنها با همکاری مشترک می‌توان بر این مسئله فائق آمد.

وزیر خارجه بلاروس تأکید کرد که این کشور برای همکاری در تمامی حوزه‌ها و ایجاد یک رابطه اقتصادی متوازن با ایران آمادگی دارد.

 وی با اشاره به جلسات متعدد در سطوح کارشناسی میان دو کشور، رسیدن توافقات به سطح عملیاتی را نیازمند اراده سیاسی دانست.

در ادامه، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار روسای جمهور دو کشور را ملاقاتی خوب توصیف کرده و گفت:  جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا مسیر تازه‌ای برای ارتقا روابط دو کشور ایجاد شود.

 امیرعبداللهیان ضمن ابراز تأسف از کاهش حجم تعاملات تجاری دوجانبه با وجود توافقات صورت‌گرفته میان دو کشور، تصریح کرد که ایران آمادگی دارد تا در حوزه‌هایی نظیر ماشین‌های صنعتی و سنگین، ماشین‌آلات کشاورزی، اتوبوس برقی، قطعات خودرو و اقلام کشاورزی با بلاروس همکاری جدی داشته باشد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی با اشاره به عدم برگزاری جلسه کمیسیون مشترک سیاسی و کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در طول چهار سال گذشته، خواهان تشکیل جلسه این کمیسیون‌ها شده و عنوان کرد  که ایران در انتظار تعیین رییس کمیسیون مشترک از سوی طرف مقابل بوده و برای برگزاری جلسه کمیسیون سیاسی در ماه اکتبر آمادگی دارد.

امیرعبداللهیان همچنین اشاره کرد که می‌توان از ظرفیت اتحادیه اقتصادی اوراسیا نیز برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور بهره گرفت.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه