ارسال به دیگران پرینت

پوست گردوی :

بهترین روش پاک کردن سیاهی گردو از دست

بیشتر مردم هنگام پوست کندن گردو متوجه سیاهی دستشان نمی شود و وقتی که دستشان سیاه شد به دنبال روشی برای پاک کردن لکه گردو می گردند.

بهترین روش پاک کردن سیاهی گردو از دست

پوست گردوی تازه هنگام تماس با دست ، سبب سیاه شدن دست ها می شود به طوری که این لکه های سیاه با شستن دستها با مایع دستشویی از بین نمی رود . اگر دستان شما هم در اثر کندن پوست گردو سیاه شده است ، راهکارهایی که در این بخش از نمناک آورده ایم می تواند کمک کننده باشد تا سیاهی را از روی دستتان از بین ببرید.

علت سیاه شدن دست بر اثر تماس با گردوی تازه

پوست گردوی تازه به دلیل ترکیبات اسیدی موجود در آن خاصیت رنگدهی فوق العاده ای دارد . اگر پوست گردو با سطح پوست بدن و اکسیژن تماس پیدا کند، لکه های قهوه ای را ایجاد می کند که عمیق هستند و به راحتی از بین نمی روند . این خاصیت رنگدهی زیاد پوست گردو سبب شده از قدیم الایام از آن به عنوان یک ماده رنگی برای رنگ کردن مو با پوست گردو و رنگ کردن نخ و الیاف استفاده شود. این رنگ طبیعی، با دوام و ماندگار بوده و از ثبات بالایی برخوردار است.

پاک کردن گردو

چگونه لکه های سیاه گردو را از روی دست پاک کنیم ؟

پاک کردن لکه های سیاه گردو با برگ درخت گردو

اگر دست شما با تماس با پوست گردو سیاه شده ، برای پاک کردن این لکه ، برگ خود درخت گردو روی لکه‎ها مالش دهید و سپس دستتان را بشویید تا رنگ دستتان پاک شود.این کار را چند بار انجام دهید تا نتیجه لازم را ببینید.

پاک کردن لکه های سیاه گردو با سرکه

برای کمرنگ شدن سیاهی گردونصف فنجان سرکه را با نصف فنجان آب ترکیب کرده و دست های خود را با مخلوط آب و سرکه بشویید.

پاک کردن لکه های سیاه گردو با خمیر دندان

یکی از روش های عالی برای از بین بردن رنگ سیاه گردو از پوست دست این است که روی یک مسواک کهنه مقداری خمیر دندان جرم گیر و سفید کننده دندان بمالید و محکم روی پوست دستتان بکشید تا سیاهی ها کمرنگ شده و از بین بروند.

پاک کردن لکه های سیاه گردو با نمک و آبلیمو

برای پاک کردن لکه سیاه گردو از روی پوست ، نصف فنجان آبلیمو را با یک قاشق نمک مخلوط کنید و دست ها را با این ترکیب بشویید.

پاک کردن لکه های سیاه گردو با کرم لایه بردار

برای پاک کردن لکه سیاه گردو از روی پوستتان می توانید از کرم‎های لایه بردار استفاده کنید و رنگ برجای مانده بر دستتان را پاک کنید.

پاک کردن لکه های سیاه گردو با شیر و آبغوره

مقداری مساوی از شیر و آبغوره را با یکدیگر مخلوط کنید و دستانتان رابا این ترکیب بشویید تا سیاهی های دست شما محو و کمرنگ شود. 

 

لک سیاه گردو

پاک کردن لکه گردو از روی دست 

پاک کردن لکه های سیاه گردو با جوش شیرین

 شما می توانید برای از بین بردن لکه های سیاه گردو از روی پوست مقداری جوش شیرین را با مایع ظرفشویی مخلوط کرده و دست ها را با این ترکیب بشویید و یا با کمک یک مسواک کهنه آغشته به جوش شیرین و کشیدن آن بر روی دست این لکه ها را پاک کنید.

پاک کردن لکه های سیاه گردو با وایتکس

اگر سیاهی دستتان بیش از حد است و با ترکیب های طبیعی از بین نرفت می توانید با دست خود را با میزان کمی وایتکس شستشو دهید و با لیف و وایتکس سیاهی را از روی دستتان از بین ببرید. اما اگر پوست حساسی دارید این روش پیشنهاد نمی شود.

پاک کردن لکه های سیاه گردو با حلال لاک ناخن یا اکسیدان رنگ مو

برای پاک کردن سیاهی گردو از دست می توانید دستهایتان را با حلال لاک ناخن یا اکسیدان رنگ مو بشویید اما اگر پوست حساسی دارید، این روش ها پیشنهاد نمی شود زیرا عوارض جانبی زیادی دارد.

طریقه پوست کندن گردو تازه بدون سیاه شدن دست

روش اول :

اگر می خواهید پوست گردوی تازه را بکنید به طوری که دستانتان سیاه نشود حتما پوست آن را در داخل تشتی آب از خود گردو جدا کنید تا سیاهی آن کمتر به عمق پوست نفوذ کند.

روش دوم :

برای جدا کردن پوست تازه گردو، گردو ها را چند روز در محیطی سایه آفتاب پهن کنید تا پوست سبزشان کمی خشک و چروکیده شود. سپس با پا گردو را روی آسفالت با فشار عقب و جلو کنید تا پوست گردو راحت جدا شود.

 

منبع : افکارنیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      مالیدن جوهر نمک خیس شده به دست خیلی زود سیاهی پوست گردو رو از بین میبره خیلی زود

    • شایگان ارسالی در

      عالی بود، با دقت خواندم واقعاً مفید بود.
      ممنون

    • ناشناس ارسالی در

      همش الکیه من امتحان کردم با هیچ چیز پاک نمیشه

      • محمد خانی ارسالی در

        تو میخوای با این امتحان کردی مگه میخوای یه بار استفاده کن ضرر نداره

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه