ارسال به دیگران پرینت

با اشاره به بی نتیجه بودن اقدامات واشنگتن؛

وزیر لبنانی از ایران بابت ارسال سوخت قدردانی کرد

وزیر حمل و نقل لبنان طی مصاحبه ای اعلام کرد که تصمیم واردات سوخت از ایران به طور مستقل اتخاذ شده و محاصره آمریکا بر لبنان شکسته شده است.

وزیر لبنانی از ایران بابت ارسال سوخت قدردانی کرد

«علی حمیه» وزیر امور عمومی و حمل و نقل لبنان تاکید کرد که تصمیم این کشور جهت واردات سوخت از ایران تصمیمی مستقل و از سوی حاکمیت لبنان است که بر مبنای دغدغه و خواست شهروندان این کشور و تمام لبنان اتخاذ شده است.

حمیه در مصاحبه‌ای تلویزیونی تاکید کرد: محاصره لبنان توسط آمریکا شکسته شده و پشت سر ما (قرار گرفته) است.

پیشتر، رسانه‌های لبنانی همچون المنار اعلام کردند که پس از ورود بخش سوم و چهارم کاروان تانکرهای حامل سوخت ایران از سوریه به لبنان، تمام تانکرها وارد این کشور شده‌اند.

حدود ۷۰ تا ۸۰ کامیون حامل سوخت با طی مسیر ۲۳۰ کیلومتری گازوئیل صادراتی ایران را از بندر بانیاس سوریه به خاک لبنان انتقال دادند.

تمامی کاروانهای حامل سوخت ایران وارد لبنان شده است. این کاروان‌ها شامل ۴ بخش بودند.

ارسال سوخت از ایران به لبنان با استقبال مردمی در این کشور مواجه شده است.

چندی پیش «شیخ علی دعموش» معاون رئیس شورای اجرایی «حزب الله» لبنان با اشاره به ارسال کشتی سوخت از سوی جمهوری اسلامی ایران برای کشورش، گفت: با ارسال کشتی سوخت ایران وارد مرحله شکستن محاصره آمریکا شدیم.

شب گذشته سید حسن نصرالله پیامی را در آستانه رسیدن کاروان‌های سوخت ایران به لبنان صادر کرده بود. دبیرکل حزب‌الله در پیام مذکور گفت: از زمینه‌سازی مردم و رسانه‌ها در منطقه بعلبک الهرمل به منظور استقبال از ورود کاروان تانکرهای حامل سوخت باخبر شدم. من از میزان همراهی عظیم و صادقانه مردم شریف‌مان با این گام باخبرم.

سید حسن نصرالله ادامه داد: ابتدا از آن‌ها به خاطر این همراهی و این استقبال تشکر می‌کنم. ثانیاً از آن‌ها و از برادران مسئول حزب‌الله در منطقه می‌خواهم که در حین عبور کاروان به منظور حفظ سلامت همه و راحتی آن‌ها و برای تسهیل روند انتقال در بهترین حالت ممکن هیچ گونه تجمع مردمی صورت ندهند.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه