ارسال به دیگران پرینت

عمران‌ خان:

سابقه روابط پاکستان با آمریکا وحشتناک و فاجعه‌بار بوده است

نخست وزیر پاکستان امروز در مصاحبه ای تصریح کرد: سابقه روابط اسلام آباد با آمریکا وحشتناک و فاجعه‌بار بوده است.

سابقه روابط پاکستان با آمریکا وحشتناک و فاجعه‌بار بوده است

 «عمران خان» نخست وزیر پاکستان امروز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان تأکید کرد که پیشینه روابط کشورش با آمریکا طی ۲ دهه اخیر «وحشتناک و فاجعه بار» بوده است.

نخست وزیر پاکستان در این باره گفت: پاکستان به عنوان متحد آمریکا بارها هدف حملات پهپادی قرار گرفت؛ یعنی یک کشور از سوی متحد خود مورد حمله واقع شد.

وی در این گفتگو پیرامون اتهام پناه دادن به تروریست ها توسط کشورش از سوی واشنگتن گفت: پاکستان در امتداد مرز افغانستان تحت شدیدترین نظارت توسط پهپادهای ایالات متحده قرار داشته است، مطمئناً آنها می دانستند که آیا پناهگاه های امنی وجود دارد یا نه و اگر وجود داشت مطلع می شدند.

عمران خان افزود: پاکستان همزمان که متحد آمریکا به شمار می‌رفت، ۴۸۰ بار مورد حمله پهپادهای آمریکا قرار گرفت. ۸۰ هزار نفر نظامی و غیرنظامی در پاکستان ناشی از پیامدهای حضور آمریکا و ناتو در افغانستان و گسترش دامنه تروریسم به پاکستان جان خود را از دست دادند.

خان با انتقاد از نحوه خروج آمریکا از افغانستان، گفت: بارها به مقامات آمریکایی‌ها هشدار داده شد که آنان نمی‌توانند در افغانستان از طریق نظامی گری به اهداف خود برسند بلکه آنان در آنجا گرفتار شدند.

نخست وزیر پاکستان در خصوص دولت موقت در افغانستان هم گفت: اکنون جهان باید به آن‌ها زمان بدهد تا یک دولت قانونی و فراگیر را تشکیل دهند و همزمان به وعده های خود عمل کنند. تنها راه برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان، تعامل با طالبان و تشویق آنها در زمینه هایی از قبیل رعایت حقوق زنان و تشکیل دولت فراگیر است.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه