ارسال به دیگران پرینت

در ۵ ماهه امسال؛

بیش از ۹ هزار پرونده قاچاق در خوزستان تشکیل شد

خرمشهر- مدیرکل اداره تعزیرات حکومتی خوزستان گفت: در پنج ماهه سال جاری تعداد ۹ هزار و ۳۳۹ فقره پرونده قاچاق کالا و ارز به تعزیرات حکومتی خوزستان وارد شده است.

بیش از ۹ هزار پرونده قاچاق در خوزستان تشکیل شد

نعمت الله بیرانوندی عصر امروز دوشنبه در حاشیه جلسه تعزیرات حکومتی در فرمانداری خرمشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از پرونده‌های رسیده در ماه‌های گذشته از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۹ هزار و ۱۳ فقره تا امروز رأی گرفته و سایر پرونده‌ها در مرحله تحقیقات مقدماتی یا انتظار استعلامات و یا سایر فرایندهای قانونی - قضائی در حال رسیدگی هستند.

مدیرکل اداره تعزیرات حکومتی خوزستان به داوری پرونده‌های قاچاق به‌ویژه در منطقه آزاد اشاره کرد و توضیح داد: قانون مبارزه با قاچاق یک قانون فراگیر است که همه مصادیق قاچاق زمینی - هوایی و دریایی و ورودی - خروجی را پوشش می‌دهد و اینکه مناطق آزاد قانون خاص یا معافیت‌های خاصی دارند، بحث جدایی دارد.

وی ادامه داد: برخورد با مصادیق قاچاق مربوط به فعل یا ترک فعلی است که باعث نقض تشریفات مرتبط با بحث واردات و صادرات کالا و ارز دارد، تابع یک نظام قانون مشخص و مدونی است و اگر هرگونه نقض تشریفات صورت گیرد چه در منطقه آزاد و چه در خارج از منطقه آزاد می‌تواند مصداق قاچاق قرار گیرد.

بیرانوندی با بیان اینکه برای قاچاق در منطقه آزاد نیز تعریفی شده که اگر در منطقه آزاد ضوابط رعایت نشود باز هم می‌تواند قاچاق تلقی شود، افزود: ممکن است در منطقه آزاد با وجود اینکه چگونگی واردات و صادرات و موارد مجاز و معافیت‌ها در قانون آمده است اما از این موارد قانونی تخطی صورت گیرد که این امر می‌تواند نیز مشمول قاچاق شود.

مدیرکل اداره تعزیرات حکومتی خوزستان در خصوص رسیدگی به پرونده ماینرهای ضبط شده گفت: در خصوص ماینرها ضوابطی وجود دارد که استفاده از این وسیله به چه شکلی است و باید برگه سبز گمرکی باشد و طبق قانون باید مجوز بهره‌برداری از سازمان صمت و دیگر دستگاه‌ها را اخذ بشود تا بتوان این دستگاه را نصب و از آن استفاده کرد.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه