ارسال به دیگران پرینت

معرفی برگزیده آساهی و اهدای الواح فهرست افتخار IBBY

«کاسا کونا کوانتروس» از کشور آرژانتین در بخش ترویج خواندن آساهی - ۲۰۲۰ به عنوان برگزیده معرفی شد. همچنین لوح‌های فهرست افتخار IBBY، سی و هفتمین کنگره ادبیات کودکان به برگزیدگان اهدا شد.

معرفی برگزیده آساهی و اهدای الواح فهرست افتخار IBBY

 در دومین روز از کنگره ادبیات کودکان، الواح فهرست افتخار IBBY به نویسندگان و تصویرگران اهدا شد.

اعضای حاضر از شعبه‌های ایبی به‌ نمایندگی از پدیدآورندگان غایب الواح را دریافت کردند. بقیه الواح به دفاتر بین‌المللی ارسال خواهد شد.

کمیته جوایز شورای کتاب کودک، از میان آثار برگزیده در دو دوره گذشته، کتاب‌های زیر را برای قرار گرفتن در فهرست افتخار دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان سال ۲۰۲۰ معرفی کرده بود:

بخش ترجمه:

«همه آنها یک گربه دیدند»، مترجم کیوان عبیدی آشتیانی، انتشارات فاطمی، کتاب طوطی

بخش تالیف:

«سایه هیولا»، نوشته عباس جهانگیریان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

بخش تصویر:

«چتری با پروانه های سفید»، تصویرگر غزاله بیگدلو، انتشارات فاطمی، کتاب طوطی

همچنین در دومین روز از این کنگره، طی مراسمی جایزه ترویج خواندن آساهی - ایبی، به «کاسا کونا کوانتروس» Casa Cuna cuenteros از کشور آرژانتین در بخش ترویج خواندن آساهی - ایبی ۲۰۲۰ اهدا شد.

طرح «بامداد کتابخانه‌ها و ترویج خواندن» به عنوان نامزد ایرانی دریافت جایزه آساهی–ایبی از سوی شورای کتاب کودک معرفی شده بود.

معیارهای دریافت این جایزه پایداری و تداوم، گسترش و تأثیرگذاری، برخورداری از پشتیبانی ملی، قابلیت الگوبرداری، قابلیت تکرار شدن، کیفیت خوب مواد خواندنی و در دسترس بودن آن‌ها و قابل اندازه‌گیری بودن نتایج در طرح‌های اجراشده است. در سال ۲۰۱۶، کمیته جوایز ترویج خواندن در شورای کتاب کودک، برنامه «با من بخوان» را به عنوان نامزد ایران به این جایزه معرفی کرد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه