ارسال به دیگران پرینت

با اعمال فشار بر جامعه بین الملل؛

گزارش آژانس دستاویز «بنت» برای گزافه گویی علیه ایران شد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با استناد به ادعاهای مطرح شده در گزارش آژانس انرژی اتمی، خواستار موضع گیری جامعه بین الملل علیه ایران شد.

گزارش آژانس دستاویز «بنت» برای گزافه گویی علیه ایران شد

نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی مدعی شد که جامعه بین الملل باید واکنشی مناسب به احتمال دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای بدهد.

وی در ادامه این ادعا افزود: اسرائیل وضعیت منعکس شده در این گزارش را بسیار جدی می گیرد و هرچه که در توان دارد برای ممانعت از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای انجام می دهد.

بنت حین گزافه گویی علیه ایران افزود: ایران ضمن تعدی از تعهدات بین المللی خود به دروغ گفتن به جهان و پیشبرد برنامه تسلیحات هسته ای ادامه می دهد. جامعه بین الملل باید پاسخی سریع به اقدامات هسته ای ایران بدهد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در انتها مدعی شد: گزارش آژانس هشدار می دهد که اکنون زمان اقدام است و نباید تسلیم این توقع ساده لوحانه شویم که ایران به دنبال تغییر روش های خود از طریق مذاکراتی است که بیهودگی آن اثبات شده است.

این در حالی است که «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سازمان ملل متحد روز سه شنبه به بهانه عدم پاسخگویی به سوالات این نهاد از جمله آثار اورانیوم موجود در ۳ سایت اعلام نشده که می‌تواند ازسرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران را پیچیده کند، تهران را مورد انتقاد قرار داد!

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بدون اشاره به زرادخانه‌های رژیم صهیونیستی در گزارش نخست خود مدعی شد: مدیرکل (آژانس) به طور فزاینده‌ای نگران است که حتی پس از ۲ سال، موضوعات پادمانی ذکر شده در رابطه با ۴ مکان در ایران که به آژانس اعلام و معرفی نشده، همچنان حل نشده باقی بماند!

همچنین در گزارش هفتگی دوم رافائل گروسی در خصوص ایران ادعا شده است: تهران باید مسائل مهم مربوط به سایت‌ها را که شامل سوالات مربوط به مکان چهارمی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آن را بازرسی نکرده، «بدون تأخیر بیشتر» حل کند.

«کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و همچنین نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به انتشار گزارشات برجامی و پادمانی مدیرکل آژانس، گفت: تمامی فعالیت‌های هسته‌ای ایران، از جمله غنی‌سازی در سطوح مختلف و تولید فلز اورانیوم، در چارچوب حقوق هسته‌ای ایران تحت معاهده عدم اشاعه صورت می‌گیرد و کاملاً هم راستا با تعهدات پادمانی ایران انجام می‌شود.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه