ارسال به دیگران پرینت

استاندار خوزستان تأکید کرد؛

نرخ بیکاری درخوزستان توجیه‌ناپذیر است|مسئول بایدمشکل را برطرف کند

اهواز- استاندار خوزستان، میزان نرخ بیکاری را با توجه به منابع این استان توجیه‌ناپذیر دانست و گفت: ما مسئول هستیم تا مشکلات را برطرف کنیم.

نرخ بیکاری درخوزستان توجیه‌ناپذیر است|مسئول بایدمشکل را برطرف کند

صادق خلیلیان بعد از ظهر امروز جمعه در نخستین دیدار خود با فرمانداران گفت: شب گذشته از محله‌ای در اهواز بازدید کردم که از نظر زیرساخت‌ها به‌ویژه دفع فاضلاب وضعیت قابل قبولی نداشت و مشکلاتی برای تردد و اهالی ساکن در آن منطقه ایجاد کرده بود.

استاندار خوزستان افزود: تا چه زمانی می‌توان این وضع را ادامه داد؟ قطعاً از جایی به بعد مردم تحملشان سر می‌رود و از سویی ما به‌عنوان مسئول تا چه زمانی می‌توانیم از کنار این صحنه‌ها عبور کنیم؟ ما دقیقاً مسئول چه چیزی هستیم؟ ما مسئول هستیم تا مشکلات را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: اعتباراتی به استان آمده و رفته اما مشکلات همچنان پابرجاست و چگونه می‌توان این مسئله را تفسیر کرد؟ برخی موارد در تعارفات دیگر نمی‌گنجد و نمی‌شود از آن گذشت و چشم‌پوشی کرد؛ اعلام شده است که در چند ماه آینده با شروع بارندگی شاهد بحران آب‌های سطحی و پس‌زدگی فاضلاب در استان خواهیم بود که این صحبت‌ها سال گذشته نیز عنوان شده و تکراری است و باید کارهای زیربنایی و اساسی صورت گیرد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان در سال ۹۸ از میانگین کشوری بالاتر بود، گلایه کرد: استانی که بیش از ۴۰ درصد منابع بودجه عمومی کشور را تأمین کند اما نرخ بیکاری آن پنج درصد از میانگین کشوری بالاتر است و دومین استان بیکار کشور به شمار می‌رود، چگونه می‌توان این امر را تفسیر کرد؟

لزوم استفاده از رسانه‌ها در راستای حل مشکلات

خلیلیان با اشاره به تنش‌های کارگری و مطالبات عقب‌مانده کارگران گفت: اگر پرداخت نشدن حقوق کارگران را از محل حقوق مسئولان تأمین کنیم، مشکلات زودتر برطرف می‌شد چون آن وقت مسئولان برای اینکه حقوق بگیرند چاره اندیشی می‌کردند اما وقتی مسئول حقوق خود را می‌گیرد و امکانات در اختیار دارد، مشکلات همچنان ادامه پیدا می‌کند.

استاندار خوزستان اضافه کرد: گاهی اوقات باید خود را جای فردی بگذاریم که چندین ماه حقوقی دریافت نکرده است یا خودمان را جای فردی بگذاریم که در کنار فاضلاب زندگی می‌کند و بوی تعفن امکان زندگی را از آن فرد صلب کرده است؛ بنابراین باید برای این مسئله که ساختارهای اداری بر ما حکومت می‌کنند یا ما ساختارها را هدایت می‌کنیم، پاسخی داشته باشیم.

وی با تأکید بر اهمیت نقش رسانه‌ها در پیشبرد اهداف و رسیدن استان به سطحی قابل‌قبول گفت: اگر رسانه‌ها در مسائل مختلف کمک نکنند، ممکن است که مطالب بسیاری یا به ما منتقل نشود یا از ما به مردم منتقل نشود.

خلیلیان ادامه داد: یکی از نقش‌های تأثیرگذار رسانه‌ها این است که اگر مسئولان خیالشان راحت باشد و زیر ذره‌بین رسانه قرار ندارند و مردم از اقدامات آنها بی‌اطلاع هستند، ممکن است باعث غفلت مسئولان شود اما حضور رسانه و ارتباطی که با مسئولان دارند می‌تواند به مسئولان کمک کند تا مسیر را با سرعت بیشتری طی کنند و به خلأهایی را که رسانه بررسی کرده است، دست یابند.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان تأکید کرد: من معتقدم بخشی از اداره کشور از مسیر رسانه‌ها می‌گذرد و در کنار دولت، مجلس، قوه قضائیه و نهادهای حاکمیتی رسانه‌ها نیز قرار دارند و با هم مجموعه حاکمیت را شکل می‌دهند تا کشور به‌سوی پیشرفت سوق یابد.

وی بر تعامل با رسانه‌ها تأکید کرد و گفت: در خوزستان رسانه‌های قوی و تأثیرگذاری فعال است که در برخی شهرستان‌ها نیز رسانه‌های متعدد و فعالی وجود دارد که باید از این رسانه‌ها به نحو مطلوب در راستای پیشرفت کارها و اهدافی که برای نظام جمهوری ترسیم شده است، بهره ببریم و سطح زندگی مردم را ارتقا دهیم.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه