ارسال به دیگران پرینت

ریابکوف خبر داد:

عزم روسیه و آمریکا برای تهیه اسناد الزام آور در حوزه ثبات راهبردی

معاون وزیر خارجه روسیه از احتمال تهیه چندین سند الزام آور قانونی و سیاسی در حوزه ثبات راهبردی میان مسکو و واشنگتن خبر داد.

عزم روسیه و آمریکا برای تهیه اسناد الزام آور در حوزه ثبات راهبردی

 «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه روز پنج شنبه اعلام کرد که این کشور و ایالات متحده ممکن است در حوزه ثبات راهبردی چندین سند الزام آور سیاسی و حقوقی تنظیم کنند که شماری از این اسناد ممکن است توافقنامه‌های اجرایی باشند که به تصویب نیازی ندارند.

ریابکوف در گفتگویی با روزنامه کومرسانت گفت: نمن در مورد تهیه یک سند الزام آور حقوقی صحبت می‌کنم که شاید یکی نباشد بلکه چندین سند باشد. هم به لحاظ حقوقی و هم به لحاظ سیاسی الزام آور باشد».

وی در ادامه توضیح داد که مسکو نسبت به پیام‌های ایالات متحده مبنی بر اینکه ممکن و بسیار محتمل است که در تصویب یک معاهده فرضی جدید مشکلاتی وجود داشته باشد، جدی بود.

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه افزود: «به محض اینکه این معاهده فرضی با موضوعاتی همچون کنترل تسلیحات و امنیت ملی آمریکا و البته امنیت ملی روسیه سروکار داشته باشد، و چنین تصویب‌هایی مورد نیاز است».

به گفته این دیپلمات روسی، مقامات روسیه ترجیح می‌دهند که تمام توافقنامه‌های این کشور با ایالات متحده در الزام آورترین قالب ممکن باشد. اما در برخی از حوزه‌های موضوعی، وی تصدیق کرد که بهترین راه ممکن است انعقاد توافقنامه‌های اجرایی باشد که به تصویب یا دستیابی به یک توافق سیاسی معین نیازی نداشته باشد.

ریابکوف همچنین خاطرنشان کرد که مسکو و واشنگتن در حال بحث و گفتگو پیرامون از سرگیری بازرسی‌ها در چارچوب معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک (استارت نو) هستند و روسیه انتظار دارد که ایالات متحده به زودی رویکرد خود را تعیین کند.

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه ابراز امیدواری کرد که واشنگتن از وسوسه توسعه دستورکار مذاکرات در حوزه ثبات راهبردی از جمله بر سر موضوع چین پرهیز کند.

گفتنی است، امیدها برای کاستن از تنشها در روابط روسیه و آمریکا پس از برگزاری نشست رؤسای جمهور دو کشور در ۱۶ ژوئن در شهر ژنو سوئیس افزایش یافت؛ دیداری که در آن بر قصد دو کشور جهت آغاز یک گفتگوی دوجانبه و فراگیر پیرامون ثبات راهبردی و آغاز رایزنی‌ها در حوزه امنیت سایبری، تبادل زندانیان و کنترل تسلیحات تأکید شد.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه