ارسال به دیگران پرینت

اتمام پروژه‌های نیمه تمام اولویت دولت است

زاهدان - رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در سیستان و بلوچستان در اولویت است، گفت: باید از ظرفیت اقتصاد دریا و اقتصاد گردشگری به بهترین نحو استفاده کرد.

اتمام پروژه‌های نیمه تمام اولویت دولت است

 آیت الله سید ابراهیم رئیسی جمعه شب در جلسه شورای اداری استان سیستان و بلوچستان ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام سجاد (ع) اظهار داشت: امیدواریم خداوند متعال معرفت نسبت به این امام بزرگوار را به همه ما مرحمت کند تا بتوانیم حجت‌شناسی و امام شناسی داشته باشیم و با تاسی از ایشان سعادتمان رقم بخورد.

وی افزود: توفیقی بود که در سفر دو روزه به استان سیستان و بلوچستان به تعدادی از شهرستان‌های استان رفتیم و صمیمانه باید تشکر کنم از تلاش‌های همه مدیران که در جای جای استان به خدمتگزاری به مردم مشغول هستند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مدیریت در نظام اسلامی ویژگی‌هایی دارد، افزود: در نظام مدیریت اسلامی نگاه به مردم باید خاص باشد و باید مردم را دوست داشت زیرا اگر انسان مردم را دوست داشته باشد مثل اولیای الهی خواهد بود امروز رهبری نیز همینگونه مردم را دوست دارند باید حقیقتاً به مردم علاقه‌مند بود در سخنان امام حسین (ع) این است که اگر مردم به شما بگویند گرفتاریم از نعمت‌های خداست.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های مدیریت در نظام اسلامی این است که مدیر قبل از هر کسی خود را در محضر پروردگار ببیند و خود را پاسخگوی او بداند و با این نوع مدیریت به رفتارش به گونه‌ای جهت بدهد که خود کنترلی نسبت به خویش داشته باشد و خود را در مقابل پروردگار حس کند.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه توسعه یافتگی باید بر اساسی آمایش سرزمین پیش رود، گفت: گفت: مرز یک فرصت بی نظیر در این استان است که باید به بهترین نحو از آن فرصت استفاده کنیم تا موجب تعامل شود.

وی با تاکید بر اینکه باید برای داد و ستد مرزی ارتباط تعریف کنیم، تصریح کرد: ما باید راه بازارچه‌های مرزی و راه‌هایی که برای صادرات قانونی وجود دارد را باز کنیم و داد ستد باید قانونمند انجام شود.

رئیس جمهور گفت: فرصت‌های بسیاری در سیستان و بلوچستان است که سواحل مکران یکی از این فرصت هاست این طبیعتی که خدا به این مردم داده فرصتی است که باید از آن استفاده شود.

لزوم استفاده از ظرفیت اقتصاد دریا و اقتصاد گردشگری

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت اقتصاد دریا و اقتصاد گردشگری استفاده و آنها را تقویت کنیم، بیان کرد: ما ۵ هزار کیلومتر با دریا ارتباط داریم و این اقتصاد دریا باید به دست همین مدیران توانمند و کارشناسان فعال شود.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه استفاده از نیروی انسانی بومی استان و منطقه در اولویت است، تصریح کرد: تا وقتی نیروی استان کارآمد است باید از آن استفاده شود و حتماً مدیران به این موضوع توجه داشته باشند زیرا نیروی بومی انگیزه و حس وطن دوستی دارد.

وی افزود: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در سیستان و بلوچستان در اولویت است چون اگر سال به آن بگذرد فرسوده می‌شود از همین رو حتماً پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت قرار بگیرد به ویژه پروژه‌هایی که در حوزه آب و فاضلاب است.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه