ارسال به دیگران پرینت

همکاری در مجامع بین‌المللی برای خنثی‌سازی تحریم ضروری است

رئیس‌جمهور گفت: رویکرد سیاست خارجی دولت جمهوری اسلامی ایران، ارتقاء سطح روابط با کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب از جمله نیکاراگوئه است.

همکاری در مجامع بین‌المللی برای خنثی‌سازی تحریم ضروری است

 سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور سه‌شنبه شب در تماس تلفنی «دانیل اورتگا» رئیس‌جمهور نیکاراگوئه با بیان اینکه همزمانی انقلاب اسلامی ایران با انقلاب نیکاراگوئه زمینه‌ساز تحکیم پیوندهای دو ملت است، اظهار کرد: رویکرد سیاست خارجی دولت جمهوری اسلامی ایران، ارتقاء سطح روابط با کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب از جمله نیکاراگوئه است.

وی تصریح کرد: اشتراک نظر دو ملت ایران و نیکاراگوئه در مقابله با زیاده‌خواهی‌های آمریکا سرمایه ارزشمندی برای تعامل و همگرایی در عرصه بین‌المللی به منظور دفاع از حاکمیت ملی کشورها و ملت‌های مستقل است.

رئیس‌جمهور گفت: همکاری نزدیک دو کشور در مجامع بین‌المللی، برای خنثی‌سازی تحریم‌های آمریکا و هزینه‌مند کردن اقدامات رژیم آمریکا علیه کشورها و ملت‌های مستقل، به‌ویژه ایران و نیکاراگوئه ضروری است.

«دانیل اورتگا» رئیس‌جمهور نیکاراگوئه نیز در این تماس تلفنی با بیان اینکه کشورش مسیر تقویت و توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران را با قدرت ادامه خواهد داد، اظهار کرد: امروز آمریکا آشکارا کشورهای آمریکای لاتین را هدف هجمه‌های مختلف خود قرار داده است، آنها اتحادی که ما را با جمهوری اسلامی ایران پیوند داده مورد هدف قرار دادند، لذا در این شرایط حفظ اتحاد و تقویت روزافزون همبستگی دو ملت بسیار اهمیت دارد.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه امروز آگاهی بین ملت‌های جهان افزایش یافته است، باید با تحکیم روابط، مسیر مبارزه برای استقرار صلح و عدالت در عرصه جهانی را تقویت کنیم.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه