ارسال به دیگران پرینت

عادت‌هایی خطرناک که عمرتان را کم می‌کند (قسمت دوم)

شما خوب غذا می‌خورید. ورزش می‌کنید و تمام تلاشتان را می‌کنید تا از سلامت خود مراقبت کنید، اما آیا این‌ها برای داشتن عمری طولانی کافی است؟

عادت‌هایی خطرناک که عمرتان را کم می‌کند (قسمت دوم)

شما خوب غذا می‌خورید. ورزش می‌کنید و تمام تلاشتان را می‌کنید تا از سلامت خود مراقبت کنید، اما آیا این‌ها برای داشتن عمری طولانی کافی است؟

این خوراکی‌ها سلامت کبد شما را نابود می‌کنند

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب به نقل از هلث آنلاین، اگر می‌خواهید یک زندگی طولانی و پربار داشته باشید باید به برخی نکات مهم توجه کنید:

خوردن مرغ سوخاری

ممکن است که غذا‌های سرخ شده جذاب باشند، اما باید تأثیر آن را بر سلامتی خود در نظر بگیرید. تحقیقات مجله پزشکی بریتانیا نشان می‌دهد که خوردن مقدار زیادی غذای سرخ شده می‌تواند منجر به افزایش خطر مشکلات قلبی عروقی، انواع خاصی از سرطان و حتی مرگ شود. کاهش مصرف این نوع خوراکی ها، یک حرکت هوشمندانه و سالم است.

تماشای بیش از حد تلویزیون

آیا شما یک تماشاچی همیشگی تلویزیون هستید؟ اگر چیزی بیشتر از  تماشای شبانگاهی تلویزیون را دوست ندارید، در اینجا چند خبر بد برای شما وجود دارد. یک مطالعه از کالج قلب آمریکا نشان داد که تماشای زیاد تلویزیون با افزایش سطح فشار خون و دیابت مرتبط است.

نخوردن صبحانه

آیا برای مهمترین وعده غذایی روز وقت می‌گذارید؟ مطالعه‌ای  از کالج قلب آمریکا نشان داد که حذف صبحانه می‌تواند با مشکلات قلبی مرتبط باشد. کارشناسان توصیه کردند که افراد باید به عنوان بخشی از یک شیوه زندگی سالم و متعادل، از صبحانه پر انرژی استفاده کنند.

نوشیدن آب از بطری‌های پلاستیکی

بسیاری از ما در مورد نوشیدن آب از یک بطری پلاستیکی فکر بدی نمی‌کنیم. تحقیقات دانشگاه سینسیناتی نشان می‌دهد که این بطری‌ها هنگام تماس با مایعات داغ می‌توانند مواد شیمیایی مضر را آزاد کنند. بنابراین، اگر بطری خود را با آب گرم بشویید و دوباره از آن استفاده کنید، می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

حذف وعده‌های غذایی

این که آیا سعی می‌کنید لاغر شوید یا برای آشپزی بیش از حد مشغول هستید، کنار گذاشتن غذا یکی از عادت‌های بدی است که بسیاری از ما داریم. شاید تعجب کنید که بدانید این اشتباه می‌تواند تأثیر معکوس بر وزن شما داشته باشد. یک مطالعه از دانشگاه ایالت اوهایو نشان داد که از دست دادن وعده‌های غذایی می‌تواند منجر به افزایش وزن به ویژه در ناحیه شکم شود.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه