ارسال به دیگران پرینت

زنجان پایلوت انجام تست پی سی آر و سریع کرونایی کشور است

زنجان-استاندار زنجان گفت: استان زنجان پایلوت انجام تست پی سی آر و سریع کرونایی کشور است و حدود ۴۶۰ هزار تست کرونایی انجام شده و این استان در خصوص تست کرونا وضعیت خوبی دارد.

 زنجان پایلوت انجام تست پی سی آر و سریع کرونایی کشور است

فتح الله حقیقی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در محل استانداری زنجان گفت: عده‌ای به عمد اطلاع رسانی ناصحیح از وضعیت خوب کرونایی استان در فضای مجازی انجام می‌دهند که این اصلاً خوب نیست.

وی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان باید نسبت به اطلاع رسانی بهنگام از وضعیت کرونایی استان مبادرت کند.

استاندار زنجان با اشاره به فوتی‌های ناشی از کرونا در چند ماهه اول امسال نسبت به سال ۹۸ در فضای مجازی استان گفت: فردی در این استان نسبت به تفسیر این آمار مبادرت کرده که جای تاسف دارد در حالی که این استان وضعیت خوبی در خصوص مرگ و میر کرونا دارد و باید با فردی که اطلاعات غلطی را در این خصوص منتشر کرده برخورد شود.

حقیقی تاکید کرد: طی چند روز گذشته در استان ۱۰۹ هزار و ۸۳۸ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد یک هزار و ۵۶۳ نفر ۱.۴ درصد فوت شده‌اند.

وی افزود: زنجان در خصوص مرگ و میر کرونا هشت دهم درصد از کشوری در وضعیت بهتری قرار دارد و ۹۹ هزار و ۹۷۹ نفر نیز معادل ۹۰.۲ درصد بهبود یافته‌اند.

استاندار زنجان تصریح کرد: استان زنجان پایلوت انجام تست پی سی آر و سریع کرونایی کشور است و حدود ۴۶۰ هزار تست کرونایی انجام شده و این استان در خصوص تست کرونا وضعیت خوبی دارد.

حقیقی افزود: طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استان زنجان در این خصوص موفقیت‌هایی داشته است.

وی یاد آورشد: افراد دلسوز به دنبال پیشرفت استان خود هستند ولی این موضوع جای تعجب دارد، خدمت رسانی اهمیت دارد و در این میان ارائه تفسیرهای نادرست در مورد مرگ و میر کرونایی اذهان مردم را تشویش و دچار نگرانی می‌کند و حتی بار امنیتی دارد و این اصلاً خوب نیست.

استاندار زنجان بر لزوم تقویت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان تاکید کرد و افزود: باید رعایت بهداشت فردی و اجتماعی در استان تقویت شود.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه