ارسال به دیگران پرینت

دعوت الکاظمی از ژاپن برای حضور در نشست منطقه‌ای بغداد به عنوان ناظر

نخست‌وزیر عراق در دیدار با هیئت ژاپنی بر دعوت از این کشور برای حضور در نشست آتی بغداد به عنوان ناظر تاکید کرد.

دعوت الکاظمی از ژاپن برای حضور در نشست منطقه‌ای بغداد به عنوان ناظر

«مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق در دیدار با «موتگی توشیمیتسو»، وزیر امور خارجه ژاپن درباره راهکارهای تحکیم همکاری مشترک، افزایش مبادلات اقتصادی و هماهنگی مشترک رایزنی کرد.

الکاظمی در این دیدار با اشاره به اهمیت تجربه ژاپن از دیدگاه عراق و تلاش پررنگ برای استفاده از این تجربه، تاکید کرد عراق عرصه‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاری ژاپن در زمینه‌های مختلف به ویژه حوزه انرژی، نفت، برق و انرژی‌های جایگزین و تجدیدپذیر است.

نخست‌وزیر عراق با تقدیر از نقش‌آفرینی ژاپن در مسائل منطقه‌ای، از پروژه‌های مورد حمایت مالی این کشور در مناطق آزاد شده عراق از چنگال داعش تمجید کرد و افزود این طرح‌ها به نهادینه شدن امنیت و توسعه پایدار کمک می‌کند.

الکاظمی در دیدار با هیئت ژاپنی بر دعوت از این کشور برای حضور در نشست آتی بغداد به عنوان ناظر تاکید کرد.

از سوی دیگر، وزیر امور خارجه ژاپن از ابتکار عراق تمجید کرد و افزود: این ابتکار بازتاب مثبتی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی داشته و به نظر ما یکی از پایه‌های نهادینه‌سازی امنیت و ثبات در منطقه و تلاش‌ها برای کاهش تنش در آن است.

توشیمیتسو در ادامه ضمن اعلام حمایت ژاپن از برنامه اصلاحات اقتصادی دولت عراق، مجددا از آمادگی این کشور برای کمک به اجرای این برنامه از طریق مجموعه ارتباط اقتصادی تشکیل شده در اواخر ۲۰۲۰ خبر داد.

هیئت ژاپنی در پایان تاکید کرد توکیو به کمک‌ها و همکاری‌های خود با عراق در زمینه مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی و مقابله با اپیدمی کرونا ادامه خواهد داد.

برهم صالح، رئیس‌جمهوری عراق در دیدار با وزیر خارجه ژاپن تاکید کرد: مسؤولیت همبستگی در کاهش تنش‌های منطقه از طریق مذاکره که چالش‌های جهانی به خصوص مقابله با افراط‌گرایی و تروریسیم را در نظر بگیرد، وجود دارد.

وزیر خارجه ژاپن و رئیس‌جمهوری عراق به بررسی روابط دوستی و همکاری مشترک بین دو کشور و اراده مشترک به سمت تقویت روابط در تمام زمینه‌های اقتصادی و تجاری و صنعتی و نقش شرکت‌های ژاپن در بازسازی عراق و انتقال تکنولوژی به عراق پرداختند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه