ارسال به دیگران پرینت

آلمان دو فروند بالگرد سبک را به پایتخت افغانستان اعزام می کند

فرمانده نیروهای مسلح آلمان اعلام کرد که دو فروند بالگرد سبک را برای کمک به عملیات تخلیه اتباع آلمانی و افغانی به کابل ارسال کرده است.

آلمان دو فروند بالگرد سبک را به پایتخت افغانستان اعزام می کند

 فرمانده نیروهای مسلح آلمان اعلام کرد که اتباع آلمانی و افغانی که خواهان فرار از خاک افغانستان هستند، باید خود را به هر طریق ممکن به فرودگاه کابل برسانند.

ژنرال ابرهارد زورن، بازرس کل در نیروهای مسلح آلمان روز جمعه در برلین به خبرنگاران گفت که دو فروند بالگرد سبک از نوع (H145M) سوار بر یک هواپیمای ترابری به پایتخت افغانستان ارسال شده است تا از روز شنبه در انجام عملیات تخلیه اتباع آلمان و افغان شرکت کند.

بنا به گفته زورن، این بالگردها که معمولاً توسط نیروهای ویژه بکار می‌رود، در هماهنگی با ایالات متحده به افغانستان اعزام شده است. ایالات متحده تنها دارای بالگردهای سنگین در کابل است اما هواپیمای کوچک‌تر در فضای شهری مورد نیاز است.

این فرمانده نیروهای مسلح آلمان در ادامه افزود که این بالگردهای سبک برای ارائه سرویس تاکسی در فرودگاه کابل استفاده نخواهد شد و افرادی که خواهان گریز از افغانستان هستند، همچنان خود

این دو بالگرد تنها در حوالی شهر کابل فعالیت خواهند کرد و به مسافتهای دورتر در شهرهایی همچون مزار شریف در شمال کابل اعزام نخواهد شد.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه