ارسال به دیگران پرینت

شورای امنیت خواستار توقف مخاصمات در افغانستان شد

شورای امنیت سازمان ملل متحد در پایان جلسه روز دوشنبه خود برای بررسی تحولات افغانستان توقف فوری مخاصمات و درگیری ها در این کشور را خواستار شد.

شورای امنیت خواستار توقف مخاصمات در افغانستان شد

شورای امنیت سازمان ملل متحد در پایان جلسه اضطراری روز دوشنبه خود برای بررسی تحولات افغانستان، توقف فوری مخاصمات و درگیری‌ها در این کشور را خواستار شد.

بر اساس این گزارش، شورای امنیت طی بیانیه‌ای همچنین بر ضرورت تشکیل دولتی فراگیر که نماینده مردم افغانستان باشد تاکید کرد.

اعضای شورای امنیت در عین حال از تمام طرف‌ها خواستند تا امکان دسترسی به کمک‌های بشردوستانه را فراهم سازند.

این در حالی است که «غلام اسحاق زی»، نماینده افغانستان در سازمان ملل گفت میلیون‌ها نفر در افغانستان با آینده‌ای مبهم روبرو هستند. وضعیت کابل نگران کننده است و شاهد هرج و مرج در فرودگاه پایتخت بودیم.

وی افزود: طالبان به وعده‌هایش عمل نکرد. مردم کابل از طالبان هراس دارند. طالبان بازرسی خانه‌ها را برای یافتن افراد معین آغاز کرده است. از شورای امنیت می‌خواهیم هر حکومتی را که با زور به قدرت رسید به رسمیت نشناسد. خواهان تشکیل حکومت انتقالی فراگیر در افغانستان هستیم. میلیون‌ها نفر از مردم با سرنوشت نامعلومی مواجه هستند.

نماینده افغانستان در سازمان ملل در نشست شورای امنیت خواستار استفاده از هر اهرمی برای توقف فوری خشونت در افغانستان و احترام به حقوق بشر و همچنین حقوق بین المللی بشر دوستانه شد.

اوضاع کابل، پایتخت افغانستان در دومین روز پس از سقوط این شهر به نسبت روز گذشته آرام تر توصیف شده است، هرچند همچنان در مناطقی از کابل بویژه فرودگاه بین المللی این شهر اوضاع ناآرام است.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه