ارسال به دیگران پرینت

کره جنوبی خواستار بازگشت همسایه شمالی به میز مذاکرات شد

وزیر خارجه کره جنوبی در مجمع منطقه ای کشورهای جنوب شرقی آسیا خواستار بازگشت همسایه شمالی خود به میز مذاکرات هسته ای شد.

کره جنوبی خواستار بازگشت همسایه شمالی به میز مذاکرات شد

 «چونگ اویی یونگ» (Chung Eui-yong) وزیر خارجه کره جنوبی در مجمع منطقه ای کشورهای جنوب شرقی آسیا (ARF) که به صورت مجازی برگزاری شد، خواستار بازگشت کره شمالی به میز مذاکرات هسته ای شد.

وزیر خارجه کره جنوبی در این خصوص گفت که کشورش به دنبال از سرگیری دیپلماسی هسته ای با پیونگ یانگ پس از بازراه‌اندازی خطوط ارتباطی میان دو کره است.

در بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی در این باره آمده است: «چونگ اویی یونگ» گفت که بر اساس توافقنامه های میان کره جنوبی، کره شمالی و آمریکا، دولت ما به تلاش های خود برای از سرگیری مذاکرات هسته ای ادامه می دهد.

این در حالیست که کره شمالی و کره جنوبی اخیراً خط تماس اضطراری میان دو کشور را مجدداً احیا کردند؛ طبق بیانیه منتشر شده از سوی کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی، سران دو کشور درباره اعتمادسازی متقابل و بهبود روابط هم به توافق رسیده اند.

خط تماس اضطراری میان دو کره در ژوئن ۲۰۲۰ بعد از شکست دومین نشست کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، قطع شده بود.

این در حالیست که ۳ دُور گفتگوی مستقیم میان سران آمریکا و کره شمالی در دوران ریاست جمهوری ترامپ با کارشکنی و اقدامات خصمانه واشنگتن به شکست منتهی شد.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه