ارسال به دیگران پرینت

مشاهده اولین مورد ابتلا به "قارچ سیاه"

وزارت بهداشت بولیوی اعلام کرد: این مرد ۴۲ ساله ابتدا به کووید ۱۹ مبتلا بوده اما مدتی پس از بهبودی و ترخیص از بیمارستان، دچار مشکل دیگری شده و دوباره به بیمارستان مراجعت کرده است.

 مشاهده اولین مورد ابتلا به "قارچ سیاه"

 وزارت بهداشت بولیوی اعلام کرد: این مرد ۴۲ ساله ابتدا به کووید ۱۹ مبتلا بوده اما مدتی پس از بهبودی و ترخیص از بیمارستان، دچار مشکل دیگری شده و دوباره به بیمارستان مراجعت کرده است.پزشکان می گویند: این بیمار حدود ۱۰ روز در بیمارستان بستری بود و کرونای او درمان شد اما مدتی پس از ترخیص، دندان‌هایش به دلیل نامعلومی شروع به افتادن کردند.

این مرد در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) تحت درمان قرار گرفت و پزشکان در ابتدا تصور می‌کردند که به سرطان دهان مبتلا شده اما نتایج آزمایشات نشان داد که وی به قارچ سیاه مبتلا شده است.

عامل بیماری "قارچ سیاه"، قارچی به نام موکورمایکوزیس است و علت این که این بیماری را "قارچ سیاه" نامگذاری‌ کرده‌اند این است که منجر به ایجاد رنگ سیاه در مخاط بینی می‌شود.

این قارچ که معمولا درون خاک،‌ گیاهان پوسیده و بافت‌های مرده برخی حیوانات وجود دارد از طریق تنفس یا زخم‌های پوستی وارد بدن انسان شده و به مخاط بینی آسیب می‌رساند.

افرادی که از سیستم ایمنی ضعیفی برخوردارند در برابر این بیماری خطرناک بسیار آسیب‌پذیرند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت بولیوی، تاکنون بیش از ۴۷۴ هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و بیش از ۱۷ هزار نفر براثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

 

منبع : افکارنیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه