ارسال به دیگران پرینت

سازمان ملل: از لفاظی درباره ماجرای «مرسر استریت» بپرهیزید

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در واکنش به لفاظی های وزیر جنگ رژیم صهیونیستی علیه ایران، بر اهمیت پرهیز از هرگونه اقدامی که به تنش آفرینی بیشتر منجر شود؛ تاکید کرد.

سازمان ملل: از لفاظی درباره ماجرای «مرسر استریت» بپرهیزید

 استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار پرهیز از هرگونه اقدامی شد که به وضعیت پرتنش موجود پیرامون ماجرای حمله به نفتکش اسرائیلی «مرسر استریت» در دریای عمان، دامن بزند.

روی سخن وی با «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی است که در تازه ترین لفاظی خود از آمادگی برای حمله به ایران آن هم به اتهام واهی دخیل بودن تهران در حمله به مرسر استریت سخن گفته بود!

دوجاریک در همین رابطه هشدار داد: آنچه درباره همه طرفین دخیل یا ذی نفع در این ماجرا مهم است، این است که باید از هرگونه اقدام یا لفاظی که شرایط موجود را از این هم دشوارتر کند؛ پرهیز کنند.

حمله ادعایی به مرسر استریت پنجشنبه گذشته اتفاق افتاد و از همان ابتدا، آمریکا، انگلیس، رومانی، کانادا و ناتو بدون ارائه هرگونه شواهدی، با استفاده از تعابیر نامطمئنی چون «به احتمال زیاد ایران پشت ماجرا است» یا «در این حمله از یک یا تعداد بیشتری پهپاد استفاده شده است»؛ انگشت اتهام را به سمت جمهوری اسلامی ایران گرفتند.

جالب آنکه در راستای پذیرفتن راهبرد «بریتانیای جهانی» که بر مبنای توسعه نقش انگلیس در صحنه بین الملل در دنیای پسابرگزیت است؛ آمریکا مسئولیت پیشبرد این اتهام در شورای امنیت را به دولت لندن واگذار کرده است.

پیشتر، رژیم صهیونیستی از شورای امنیت خواسته بود که ظرف روزهای آتی نشستی فوق العاده برای بررسی حمله به مرسر استریت، تشکیل دهد.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه