ارسال به دیگران پرینت

تزریق واکسن فخرا از فردا بر روی ۲۰ داوطلب انجام می‌شود

دکتر احمد کریمی، مدیر پروژه واکسن فخرا، گفت: غربالگری ٢٠ نفر دیگر از داوطلبان تزریق واکسن فخرا امروز ۹ فروردین انجام شد و کار تزریق واکسن از فردا بر روی آن‌ها انجام می‌شود. وی درباره اینکه کارایی واکسن فخرا از واکسن‌های مشابه خارجی بهتر است، گفت: ما نمی‌خواهیم درباره سایر واکسن‌ها قضاوت کنیم. چون پلتفرم هر کدام از واکسن‌های مختلف مزایا و معایبی دارد و هیچ کدام از محققان نمی‌گویند که کدام واکسن کدام یک بهتر از دیگری است.


تزریق واکسن فخرا  از فردا بر روی  ۲۰ داوطلب انجام می‌شود

کریمی گفت: غربالگری ٢٠ نفر دیگر از داوطلبان تزریق واکسن فخرا امروز ۹ فروردین انجام شد و کار تزریق واکسن از فردا بر روی آن‌ها انجام می‌شود.

دکتر احمد کریمی مدیر پروژه واکسن فخرا درباره آخرین مراحل تزریق این واکسن بر روی داوطلبان گفت: کار تزریق این واکسن بر روی ١۵ نفر از پیشقراولان امروز به پایان رسید و همزمان غربالگری مرحله بعدی را هم آغاز کردیم که انشالله به محض مشخص شدن نتایج آن تزریق آغاز خواهد شد.

وی افزود: غربالگری ٢٠ نفر دیگر از داوطلبان تزریق واکسن فخرا امروز ۹ فروردین انجام شد و کار تزریق واکسن از فردا بر روی آن‌ها انجام می‌شود. قرار است تا در فاز نخست این واکسن به ١٣۵ نفر تزریق شود.

مدیر پروژه واکسن فخرا اظهار کرد: حال عمومی ١۵ داوطلب که واکسن بر روی آن‌ها تزریق شده مناسب است و همه در وضعیت خوبی قرار دارند.

وی درباره اینکه کارایی واکسن فخرا از واکسن‌های مشابه خارجی بهتر است، گفت: ما نمی‌خواهیم درباره سایر واکسن‌ها قضاوت کنیم. چون پلتفرم هر کدام از واکسن‌های مختلف مزایا و معایبی دارد و هیچ کدام از محققان نمی‌گویند که کدام واکسن کدام یک بهتر از دیگری است. اما واکسن‌های تهیه شده از ویروس کشته شده نظیر واکسن فخرا از آنجا که تمام سیستم ایمنی بدن را علیه ویروس فعال و تقویت می‌کنند در صورت جهش ویروس بهتر عمل می‌کنند.

کریمی تصریح کرد: این نوع از واکسن‌ها در دنیا بهتر عمل می‌کنند و اکثر واکسن‌های دنیا از ویروس کشته شده تهیه می‌شود. ما به علت قرار گرفتن در یک اپیدمی سعی نمی‌کنیم کار جدیدی انجام دهیم بلکه از تجربه‌های قدیمی استفاده می‌کنیم.

وی در پایان یادآور شد: داوطلبان تزریق واکسن می‌توانند از طریق پایگاه اینترنتی www.fakhravac.ir ثبت نام کنند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه