ارسال به دیگران پرینت

آیا فعالیت موزه‌های تهران متوقف می‌شود؟

به دنبال اعلام وضعیت نارنجی و پرخطر کرونا در شهر تهران، مدیرکل موزه‌ها گفت درباره ادامه فعالیت و یا تعطیلی موزه‌های پایتخت تا فردا تصمیم گرفته می‌شود.

  آیا فعالیت موزه‌های تهران متوقف می‌شود؟

موزه‌های شهر تهران تا پایان ساعت تعیین شده امروز (شنبه هفتم فروردین ماه) باز و پذیرای بازدیدکنندگان بوده‌اند، اما برای ادامه فعالیت آن‌ها در روزهای آینده، با توجه به تغییر رنگ شهر تهران، تا فردا و پس از مشخص شدنِ نتیجه استعلامِ ستاد ملی کرونا تصمیم‌گیری می‌شود.

صف بازدیدکنندگان کاخ سعدآباد، نوروز 1400

موزه‌

موزه‌ها پس از حدود چهار ماه تعطیلی، از هفتم بهمن ماه ۱۳۹۹ با بخشنامه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و با تصمیم‌گیری ستاد ملی مقابله با کرونا به دنبال زرد شدن استان تهران، باز شدند. ساعت کار موزه‌ها، کاخ موزه‌ها و سایت‌های گردشگری برای تعطیلات نوروز از ۹ صبح تا ۱۷ عصر اعلام شده بود که با توجه به کاهش سفرها، بازدید از این مراکز رو به افزایش بود؛ به طوری که گاه با انتقادهایی نسبت به ازدحام جمعیت و رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی مواجه شده است.

محمدرضا کارگر ـ مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی ـ پیش‌تر گفته بود فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در شهرهای نارنجی و قرمز به تصمیم ستاد ملی کرونا وابسته است.

موزه‌ها طبق اطلاعیه قرارگاه عملیاتی کرونا در گروه شغلی سطح سه دسته‌بندی شده‌اند که در شهرهای نارنجی فعالیت آن‌ها مجاز نیست.

بنابر اعلام ستاد ملی کرونا در حال حاضر ۲۳ شهرستان قرمز و ۴۴ شهرستان نارنجی شده‌اند.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه