ارسال به دیگران پرینت

مجلس به دنبال طرح قانونی برای اطباء سنتی

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی از تقدیم طرح تشکیل سازمان نظام طب مکمل ایران به هیئت رئیسه مجلس جهت ساماندهی وضعیت اطباء سنتی خبر داد.


مجلس به دنبال طرح قانونی برای اطباء سنتی

محمد احمدی‌بیغش از ارائه طرح تشکیل سازمان نظام طب مکمل جمهوری اسلامی ایران به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خبر داد.

وی بیان کرد: این طرح به امضای بیش از ۵۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است و امیدواریم در ابتدای سال آینده در کمیسیون‌های مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گیرد و پس از آنکه نقاط قوت و ضعف آن مشخص شد، در صحن علنی مجلس مورد رسیدگی قرار گیرد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهداف تدوین این طرح تصریح کرد: گزارش‌های زیادی به ما رسیده مبنی بر اینکه برخی از افراد به عنوان اطباء سنتی در کشور فعالیت می‌کنند و با داروهای گیاهی مدعی هستند که می‌توانند مردم را درمان کنند اما برخی از آنان از مسیر اصلی خارج شده و به کلاهبرداری مبادرت می‌کنند و داروهایی را به مردم تجویز می‌کنند که برای مردم مشکل آفرین شده است.

وی افزود: البته ناگفته نماند که برخی از اطباء سنتی فعالیت بسیار مفید و موثر دارند و ما به دنبال ساماندهی اطبا سنتی هستیم تا آنان در کنار پزشکان، اقدامات لازم را برای درمان بیماران انجام دهند.

احمدی بی‌غش اظهار داشت: همه پزشکان الزاماً برای فعالیت خود باید از سازمان نظام پزشکی مجوز بگیرند اما در گوشه و کنار کشور افراد زیادی وجود دارند که تحت عنوان پزشک سنتی فعالیت می‌کنند و مجوزی ندارند و هیچ گونه نظارتی هم بر عملکرد آنان نیست و ما به دنبال ساماندهی وضعیت آنان هستیم.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تدوین این طرح به دنبال آن هستند که اطباء سنتی و کسانی که از داروهای گیاهی برای درمان مردم استفاده می‌کنند، فعالیتشان نظام مند و قانون مند شود و آنان هم از سازمان نظام پزشکی مجوز دریافت کنند و فعالیت خود را براساس قانون انجام دهند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه