ارسال به دیگران پرینت

لوایح معطل مانده در مجلس

معاون پارلمانی رییس جمهوری با بیان اینکه با گذشت چند ماه و پیگیری‌های مکرر، هنوز ۱۰ لایحه دولت اعلام وصول نشده است، خواستار اعلام وصول این لوایح و تسریع در رسیدگی به این لوایح شد.


لوایح معطل مانده در مجلس

«حسینعلی امیری» روز پنجشنبه درباره لوایح معطل مانده در مجلس یازدهم افزود: ۱۳۵ فقره لایحه دولت تاکنون در مجلس یازدهم مطرح شده که ۳۱ فقره از لوایح مزبور به عنوان لایحه جدید در مجلس یازدهم اعلام وصول شده است.

 وی اضافه کرد:۶۶ فقره لایحه معوقه از دوره دهم مجلس بوده که دولت درخواست ادامه بررسی لوایح مزبور را نمود و ۲۷ فقره لایحه هم از شورای نگهبان و مجمع و از مجلس دهم به مجلس یازدهم اعاده شده است.

معاون پارلمانی رییس جمهوری ادامه داد: این در حالی است که تاکنون ۳۰۷ طرح در مجلس شورای اسلامی شامل۲۶۷ طرح جدید، ۳ فقره طرح معوق از مجلس دهم و ۳۷ فقره طرح از شورای نگهبان و مجمع از مجلس دهم به مجلس یازدهم اعاده گردیده است.

امیری با اشاره به لوایح معطل مانده در مجلس از لایحه جامع انتخابات یاد کرد و گفت: لایحه جامع انتخابات که نتیجه انباشت تجارب دولت‌های مختلف است و افراد متخصص با گرایش‌های  مختلف درباره آن نظر داده‌اند، در مجلس معطل مانده است.

وی در ادامه لایحه تجارت -لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم -لایحه رسیدگی به جرائم اطفال و نوجوانان-لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی مصوب ۱۳۵۱ (حذف چهار صفر از پول ملی) -لایحه مشارکت عمومی – خصوصی-لایحه شفافیت -لایحه شوراهای حل اختلاف-لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی (پالرمو) را از دیگر لوایح معطل مانده عنوان کرد.

به گفته معاون پارلمانی رییس جمهوری لایحه یک فوریتی نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی - لایحه یک فوریتی مقابله با فساد و ارتقای سلامت نظام اداری – مالی- لایحه یک فوریتی حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت- لایحه دو فوریتی اصلاح بند (و) تبصره (۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور (همسان سازی حقوق بازنشستگان صندوق های کشوری و لشگری و تامین اجتماعی) -لایحه ثبت اشخاص حقوقی از جمله مهمترین لوایح اعلام وصول نشده است.

معاون پارلمانی رییس جمهوری با بیان اینکه با گذشت چند ماه و پیگیری‌های مکرر متاسفانه هنوز ۱۰ لایحه دولت اعلام وصول نشده، خواستار اعلام وصول این لوایح و تسریع در رسیدگی به آنها شد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه