ارسال به دیگران پرینت

شرکت آب و فاضلاب | ذخایر برفی شرق تهران صفر است

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تهران گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تابستان 1400 شبیه تابستان 1397 و سخت باشد.


شرکت آب و فاضلاب  |   ذخایر برفی شرق تهران صفر است

محمدرضا بختیاری درباره نگرانی بابت تامین آب تهران در فصل تابستان اظهار داشت: ذخایر برفی شرق تهران صفر است و این نگران‌کننده است.

وی تصریح کرد: رژیم سدهای تهران برفی هستند وقتی میزان ذخیره برف کاهش پیدا می‌کند، قطعا آب ورودی به سدها نیز کم می‌شود، همیشه در این مواقع سال در بالادست سدهای لتیان و لار 6 تا 6.5 متر ارتفاع برف داشته‌ایم اما اکنون حداکثر ارتفاع یک متر است و این هشدار بسیار سنگینی است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تهران گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تابستان 1400 شبیه تابستان 1397 و سخت باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بخش زیادی از منابع آب شهر تهران را در شرق استان از دست می‌دهیم، افزود: آورد رودخانه‌ها محدود است، وقتی ذخیره برف کم باشد ورودی به سدها کاهش پیدا می‌کند که به بقیه سامانه‌ها نیز فشار وارد می‌کند.

بختیاری خاطرنشان کرد: وارد مدار شدن تصفیه‌خانه ششم کمک بسیار زیادی به تامین آب شهر خواهد کرد و به دلیل رینگ شدن شبکه می‌توانیم تامین آب را مدیریت کنیم.

وی درباره احتمال تغییر کیفیت آب در فصل تابستان تاکید کرد: اگر مردم همکاری کنند و مشکلی پیش نیاید به هیچ عنوان دچار افت کیفیت آب نخواهیم بود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تهران با یادآوری اینکه در تهران مشکلی بنام تفاوت در کیفیت آب مناطق مختلف نداریم، بیان داشت: نیترات آب تمام مناطق تهران زیر 50 و در تمامی نقاط شمال تا جنوب آب باکیفیت توزیع می‌شود.

وی گفت: وقتی تصفیه‌خانه هفتم وارد مدار شد 2 میلیون نفر در جنوب تهران را تحت پوشش قرار داد، با اتمام رینگ تهران در چند سال آینده هیچ فرقی در کیفیت آب شمال و جنوب شهر وجود نخواهد داشت.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه