ارسال به دیگران پرینت

روسیه: ۱۰ شرکت روسی به دلیل همکاری با ایران تحریم هستند | امیدواریم با بازگشت آمریکا به برجام این تحریم‌ها رفع شود

یک مقام روس با بیان اینکه 10 شرکت و سازمان این کشور به دلیل همکاری با ایران تحت تحریم هستند، ابراز امیدواری کرد که با بازگشت آمریکا به برجام این تحریم ها رفع شود.

روسیه: ۱۰ شرکت روسی به دلیل همکاری با ایران تحریم هستند  | امیدواریم با بازگشت آمریکا به برجام این تحریم‌ها رفع شود

یک مقام روس با بیان اینکه 10 شرکت و سازمان این کشور به دلیل همکاری با ایران تحت تحریم هستند، ابراز امیدواری کرد که با بازگشت آمریکا به برجام این تحریم ها رفع شود.

به گزارش خبرگزاری تاس، دیمیتری کیکو، معاون اداره کنترل محدودیت های خارجی وزارت دارایی روسیه در نشست والدای گفت که 10 شرکت و سازمان این کشور به دلیل همکاری با ایران هدف تحریم های یک جانبه آمریکا قرار گرفته اند.

در جریان این نشست شرکت کنندگان درباره احتمال بازگشت آمریکا به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که در سال 2015 حاصل شد، رایزنی کردند.

کیکو در اظهارات خود تصریح کرد: علاوه بر امکان لغو تحریم ها علیه اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی، همچنین بحث رفع تحریم‌ها علیه آن شرکت‌هایی که در حیطه قضایی کشورهای ثالث، از جمله روسیه فعالیت می‌کنند، مطرح است.

وی ادامه داد: طبق برآوردهای ما، پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای در ماه مه 2018 ، حداکثر 10 شخص حقوقی از فدراسیون روسیه تحت انواع مختلف تحریم های آمریکا قرار گرفته اند.

این مقام روس همچنین یادآور شد: دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از تجدید نظر درخصوص رویکردشان درقبال برجام سخن گفته و درخواست از سازمان ملل برای بازگرداندن تحریم های بین المللی علیه ایران را لغو کرد. با این حال، رژیم تحریم های یک جانبه توسط ایالات متحده همچنان حفظ شده است.

دیمیتری کیکو افزود: من فکر می کنم که در چارچوب مذاکرات احتمالی بیشتر فدراسیون روسیه ، علاوه بر فراخواندن طرف های برجام برای بازگشت به توافق، لازم است که منافع تجاری روسیه را نیز در نظر بگیریم و تلاش کنیم تحریم ها علیه افرادی که پس از خروج آمریکا از برجام در لیست تحریم قرار گرفته اند، برداشته شود.

وی با بیان اینکه "وزارت دارایی روسیه برای کاهش تاثیر این تحریم ها تلاش می کند"، تاکید کرد: همکاری شرکت های روس با ایران باید ادامه یابد زیرا من معتقدم باوجود دشواری هایی که اکنون برخی از شرکت های روسی با آن روبرو هستند، آنچه در قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل منع نشده، می بایست اتفاق بیفتد، به ویژه تعامل از طریق همکاری های فنی -نظامی.

این مقام وزارت دارایی روسیه خاطر نشان کرد: من اطمینان دارم که شرکت های روس علاقه مند به همکاری بیشتر با ایران هستند، چراکه هیچ گونه نقض قوانین بین المللی اتفاق نمی افتد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه