ارسال به دیگران پرینت

گروسی: ایران کمتر از ۲۰ کیلو اورانیوم ۲۰ درصد دارد، اما ۳ هزار کیلو اورانیوم در سطوح پایین‌تر تولید کرده / نیاز به بازرسی قوی تری داریم | وجود ذرات اورانیوم در تاسیسات اعلام نشده؟ پاسخ‌های ایران تاکنون از نظر فنی معتبر نبوده

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: باتوجه به افزایش سطح غنی سازی در ایران، آژانس به دنبال بازرسی های گسترده تر در این کشور است.

گروسی: ایران کمتر از ۲۰ کیلو اورانیوم ۲۰ درصد دارد، اما ۳ هزار کیلو اورانیوم در سطوح پایین‌تر تولید کرده / نیاز به بازرسی قوی تری داریم |  وجود ذرات اورانیوم در تاسیسات اعلام نشده؟ پاسخ‌های ایران تاکنون از نظر فنی معتبر نبوده

ایسنا: مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: باتوجه به افزایش سطح غنی سازی در ایران، آژانس به دنبال بازرسی های گسترده تر در این کشور است.

به نوشته روزنامه آسیا نیککی، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گفت وگو با این روزنامه که روز جمعه انجام شده است، مدعی شد: تولید اورانیوم در سطح بالاتر غنی سازی ایران را به سطوحی نزدیک می کند که نمی توان امکان استفاده های نظامی آن را نادیده گرفت.

وی در ادامه با اشاره به توقف اجرای پروتکل الحاقی در ایران، آن را یک وضعیت فوق العاده توصیف کرد و گفت: واضح است که اگر می‌خواهید اطمینان یابید انحراف نظامی وجود ندارد، نیاز به بازرسی بسیار قوی تر است.

گروسی همچنین گفت: ایران کمی کمتر از ۲۰ کیلوگرم [اورانیوم ۲۰ درصد] دارد اما آن‌ها در حدود سه هزار کیلوگرم اورانیوم غنی شده در اختیار دارند که پیشتر در سطوح پایین‌تر تولید شده است. بنابراین، حجم آن در حال افزایش است.

مدیرکل آژانس افزود: ایران همچنین در حال افزایش توانایی‌ غنی‌سازی خود با استفاده از تجهیزات بیشتر هستند.

رافائل گروسی که به تازگی به تهران سفر کرده است با اشاره به توافق موقت آژانس و ایران در جریان این سفر اظهار داشت: خوشبختانه این توافق یک چارچوب سه ماهه زمانی را برای مشورت‌ها و مذاکره دیپلماتیک در خصوص توافق هسته ای 2015 با ایران فراهم می‌کند.

آسیا نیککی مدعی شد که آژانس بین المللی انرژی اتمی مشاوره‌ های فنی با ایران را در ماه آوریل (ماه آینده میلادی) آغاز خواهد کرد که یکی از نقاط تمرکز آن وجود ذرات اورانیوم در تاسیساتی است که ادعا می‌شود، اعلام نشده است.

گروسی نیز در ادامه گفت وگوی خود با این رسانه ژاپنی ادعا کرد که پاسخ‌های طرف ایرانی در این زمینه تاکنون از نظر فنی معتبر نبوده است.

 
 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه