ارسال به دیگران پرینت

سهمیه سوخت وانت‌بارها به چه صورت است ؟

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: سهمیه سوخت وانت‌بارها بر اساس عملکرد و پیمایش این خودروها تخصیص می‌یابد.

 سهمیه سوخت وانت‌بارها به چه صورت است ؟

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: سهمیه سوخت وانت‌بارها بر اساس عملکرد و پیمایش این خودروها تخصیص می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی وزارت نفت، مسعود رضایی مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره سهمیه بنزین وانت‌بارها افزود: با تکمیل ثبت‌نام‌ها و متناسب با عملکرد وانت‌ها تا دو برابر سهمیه اولیه بنزین تخصیص داده می‌شود.

وی درباره پیامک‌های ارسال‌شده درباره کاهش سهمیه سوخت وانت‌بارها گفت: بخشی از این پیامک‌ها صحت دارد، زیرا سهمیه‌های سوخت متناسب با عملکرد و پیمایش وانت‌بارها پرداخت می‌شود.

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره تعریف وانت‌بار پرمصرف توضیح داد: تعریف دقیق وانت‌بار پرمصرف و کم‌مصرف را همکاران ناجا انجام می‌دهند و نمونه شاخص وانت‌های پرمصرف نیسان‌های آبی‌رنگ هستند که تا چهار تن بار را حمل می‌کنند و پیکان وانت یا پراید وانت هم نماد کم‌مصرف هستند.

رضایی با بیان اینکه بیش از یک سال از سهمیه‌بندی وانت‌بارها گذشته است، افزود: سامانه شناسایی عملکرد در دستگاه‌های مختلف طراحی شده و با توجه به آنکه پیش از این هنوز سامانه کامل نشده بود یک مقدار ثابت سهمیه سوخت به این ناوگان تخصیص می‌دادیم.

وی بیان کرد: هم اکنون با توجه به تکمیل ثبت‌نام تا دو برابر سهمیه سوخت در بعضی از موارد به این ناوگان تخصیص دادیم، به‌طوری که سهمیه بنزین برای گروه‌های کم‌مصرف ۱۲۰ لیتر حداقل و ۴۰۰ لیتر حداکثر و برای ناوگان پرمصرف هم ۲۰۰ لیتر حداقل و حداکثر ۶۰۰ لیتر است.

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تأکید کرد: در کشور در مجموع ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار وانت‌بار فعال داریم که نیمی از آنها دوگانه‌سوز هستند و هیچ تغییری در سهمیه سوخت آنها ایجاد نشده و سی‌ان‌جی هم در سهمیه سوخت آنها قرار دارد. یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو تک‌سوز هم شناسایی شده‌اند.

رضایی با بیان اینکه سهمیه تخصیص‌یافته به‌صورت لیتراژی برای تمامی وانت‌بارها اعم از وانت‌بارهایی که خدمات عمومی ارائه می‌کنند، یا به‌صورت شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرند، به‌صورت یکسان در ابتدای هر ماه به کارت هوشمند سوخت واریز می‌شود، افزود: وانت‌بارهایی که در بخش عمومی فعالیت دارند، سهمیه متناسب با عملکردشان را در قالب سهمیه اعتباری توسط کارت بانکی دریافت خواهند کرد.

وی توضیح داد: با عنایت به رویکرد کارگروه مدیریت مصرف سوخت برای توزیع عادلانه سوخت یارانه‌ای در حوزه خدمات عمومی به‌ویژه وانت‌بارها و به‌منظور حمایت از کسب‌وکارهای ارائه‌کننده خدمات عمومی، از ابتدای اسفندماه امسال، سهمیه لیتراژی همه ناوگان وانت‌بار تک‌ سوز کم‌مصرف از ۱۵۰ به ۱۲۰ لیتر و پرمصرف از ۲۵۰ به ۲۰۰ لیتر تغییر یافته است و معادل ریالی این تغییرات تا سقف پرداختی کنونی برای ناوگان ساماندهی شده در قالب سهمیه اعتباری (در کارت‌بانکی مالک یا نماینده قانونی وی) جبران می‌شود.

مدیر سامانه هوشمند سوخت تأکید کرد: هیچ‌گونه کاهشی در سهمیه سوخت وانت‌بارهایی که خدمات عمومی ارائه می‌دهند، اعمال نمی‌شود.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه