ارسال به دیگران پرینت

واکسن «جانسون اند جانسون» دراروپا تایید شد

اتحادیه اروپا پنج‌شنبه 11 مارس، استفاده اضطراری از واکسن «جانسون اند جانسون» را تأیید کرد.

واکسن «جانسون اند جانسون» دراروپا تایید شد

آژانس دارویی اروپا ساعاتی پیش اعلام کرد که اعطای مجوز به واکسن «جانسون اند جانسون» را بررسی خواهد کرد.

در همین اثنا منابع اروپایی روز گذشته اعلام کردند که شرکت «جانسون اند جانسون» در تهیه عناصر واکسن با مشکل روبرو شده و شرکت از اظهارنظر درباره تأخیر احتمالی در تأمین واکسن، خودداری می‌کند.

شرکت «جانسون اند جانسون» نیز به نوبه خود تأکید کرد که اتحادیه اروپا، دریافت محموله‌های واکسن را در سه‌ماهه دوم سال جاری، آغاز خواهد کرد.

از زمانی که شرکت «جانسون اند جانسون»، واکسن خود و اثربخشی کمتر از 72 درصدی آن را درمقایسه با اثر بخشی 95 درصدی واکسن مدرنا و فایزر فاش ساخت، مقامات بهداشتی آمریکا، نگران بودند که برخی از آمریکایی‌ها، واکسن جدید را به عنوان گزینه‌ای با کیفیت کمتر قلمداد کنند اما با گذشت روزهای نخست استفاده از این واکسن، موضوع بی‌سابقه و غافلگیر کننده‌ای بروز کرد.

فقط یک دوز

به گزارش نیویورک تایمز در هفته گذشته، بسیاری از مردم، اشتیاق خود را برای دستیابی به این واکسن ابراز داشتند زیرا آنها خواهان راحتی استفاده از آن هستند که تنها شامل یک دوز است.

مقامات بهداشت عمومی نیز اشتیاق خود در مورد سرعت توزیع ناشی از یک دوز بودن واکسن را نشان داده‌اند، به ویژه در مناطق دوردست که ممکن است به راحتی به واکسن دسترسی نداشته باشند.

این واکسن، مزایای بسیار دیگری نیز دارد. به گفته دکتر جوزف کانتر مسئول ارشد بهداشت لوئیزیانا، یک دوز بودن آن به استان او اجازه می‌دهد تا هزینه‌های کارمندان و اقدامات مربوط به دوز دوم را کاهش دهد.

همچنین این واکسن را می‌توان به افرادی داد که ممکن است برای رسیدن به دوز دوم، مشکل داشته باشند، مانند افراد بی‌خانمان یا زندانیان درشرف آزادی یا اقشاری از جوامع کشاورزان موسمی یا شاغل سه یا چهارهفته‌ای.

 

منبع : العربیه
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه