ارسال به دیگران پرینت

عبدالرضا فرجی‌راد:

ایران آمادگی کامل را برای احیای برجام را دارد

تعلل آمریکا می‌تواند به دلیل آن باشد که اولا از جانب جریان‌های داخلی تحت فشار است و ثانیا باید به این مساله توجه کرد آمریکا تاکید بر مذاکره مستقیم با ایران قبل از احیای برجام دارد. همچنانکه بارها مقامات آمریکا به این مساله اشاره کردند.


ایران آمادگی کامل را برای احیای برجام را دارد

یک استاد ژئوپولتیک و سیاست خارجی اعتقاد بر این مساله دارد که سخنان اخیر آقای روحانی تکرار همان مواضع ایران بود ولی این بار ایران توپ را در زمین آمریکا انداخت و امتیازی را به کاخ سفید داد و طبعا در برابر این امتیاز انتظار امتیاز هم دارد. حالا باید دید که آمریکایی‌ها چه رویکرد یا امتیازی را برای ایران لحاظ خواهد کرد. احتمالا در چند روز آینده ما شاهد پاسخ آمریکا خواهیم بود.

عبدالرضا فرجی‌راد دیپلمات سابق ایران و با اشاره به اظهارات اخیر حسن روحانی درباره آمادگی ایران برای بازگشت جز به جز یا کل به کل به برجام، گفت: ایران قبلا تاکید داشت که کل تحریم‌ها برداشته شود ولی مشخص و روشن نبود که این لغو تحریم‌ها باید یکجا باشد یا در چند مقطع باشد. لذا بر این اساس تصور می‌شود که آقای روحانی این صحبت را مطرح کردند تا طرف مقابل متوجه شود که از جانب ایران یک انعطافی انجام گرفته و این پیام مخابره شود که ایران خواهان لغو کلیه تحریم‌هاست ولی میتوان این اقدام را در چند مرحله انجام داد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: سخنان آقای روحانی نشان داد که ایران آمادگی کامل را برای احیای برجام را دارد و حالا نوبت آمریکاست که برای حل مساله برجام باید توافق کند. ما بیش از این شاهد بودیم که آمریکایی‌ها مدعی بودند ایران باید ابتدا به برجام برگردد و در مقابل نیز ایران اصرار بر این مساله داشت که آمریکا باید ابتدا به برجام برگردد. سخنان اخیر آقای روحانی تکرار همان مواضع ایران بود ولی این بار ایران توپ را در زمین آمریکا انداخت و امتیازی را به کاخ سفید داد و طبعا در برابر این امتیاز انتظار امتیاز هم دارد. حالا باید دید که آمریکایی‌ها چه رویکرد یا امتیازی را برای ایران لحاظ خواهد کرد. احتمالا در چند روز آینده ما شاهد پاسخ آمریکا خواهیم بود.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه