ارسال به دیگران پرینت

یک خبر خوش برای بازنشستگان تأمین اجتماعی

نمایندگان مجلس قول داده‌اند که بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی برای سال آینده پرداخت و متناسب سازی اجرا شود.

 یک خبر خوش برای بازنشستگان تأمین اجتماعی

بازنشستگان تأمین اجتماعی پس از اعتراض‌های متعدد نسبت به کم بودن حقوقشان آخر مسئولان مربوطه را راضی کردند تا فکری به حال حقوق این گروه از بازنشستگان کنند.

 

در تیر ماه سال جاری با پرداخت ۳۲ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی، این سازمان حقوق ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از بازنشستگان خود را متناسب سازی کرد، اما این متناسب سازی باز هم جوابگو نبود، چراکه حقوق یک بازنشسته حداقل بگیر تأمین اجتماعی با ۳۰ سال سابقه به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید که گذران زندگی با این مبلغ هم به راحتی امکان پذیر نیست. در حالی که حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در سال جاری دوبار متناسب سازی شد و حقوق این دسته از بازنشستگان به وضعیت مطلوبی رسید.

 

بعد از آن که اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی منجر به اعتراض و نارضایتی بازنشستگان شد، کانون‌های بازنشستگی خواستار بازنگری در دستمزد کارگران شدند تا با افزایش حقوق کارگران در نیمه دوم سال ۹۹، حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی هم افزایش پیدا کند، اما این اقدام هم نتیجه نداد و وزارت کار با این اقدام مخالفت کرد.

 

در آبان ماه سال جاری، اولیا علی بیگی رئیس کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار کشور در این باره، اظهار کرد: نمایندگان کارگران در شورای عالی کار نامه‌ای مکتوب به دبیرخانه این شورا ارسال کردند و درخواست بازنگری حقوق کارگران را در نیمه دوم سال داشتند، چرا که زندگی برای کارگران با این وضعیت معیشت، با مشقت و دشواری روبرو شده است.

 

رئیس کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار کشور ادامه داد: هنوز با گذشت دو هفته از ارسال نامه مکتوب نمایندگان کارگران به دبیرخانه شورای عالی کار، از سوی معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هیچ جوابی دریافت نکرده ایم.

 

وی بیان کرد: رئیس سازمان بازرسی کل کشور، چند ماه گذشته اعلام کرده بود که نیمه دوم سال جاری مجدد دستمزد کارگران مورد بازنگری قرار می‌گیرد، اما در همان زمان محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که مزد ۹۹ بسته شد.

 

بعد از مخالفت با افزایش دستمزد کارگران، مجدد بازنشستگان تأمین اجتماعی نسبت به میزان حقوقشان اعتراض کردند، هرچند که اعتراضات به حقی هم داشتند چراکه با ۲ میلیون و ۳ میلیون دیگر نمی‌توان در وضعیت فعلی که تورم بیش از اندازه افزایش داشته است زندگی کرد، زندگی برای بازنشستگان که در سنی قرار دارند که تعداد اعضای خانواده شان با ازدواج فرزندانشان بیشتر شده سخت‌تر از سایر اقشار جامعه است. در نهایت با پیگیری‌های مکرر کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی مصوب شد که ۹۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ پرداخت شود.

 

در اوایل بهمن ماه سال جاری هم علی دهقان‌کیا رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران  درباره آخرین اخبار از اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی برای سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: بند و تبصره ۲ لایحه بودجه ۱۴۰۰ مشخص شده بود که ۹۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان اختصاص پیدا کند.

 

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران ادامه داد: در این بند مشخص نشده بود که سهم سازمان تأمین اجتماعی چقدر است، طی مذاکراتی که با کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی داشتیم این رقم به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و سهم سازمان تأمین اجتماعی ۹۰ هزار میلیارد تومان شد و از این رقم برای سال ۱۴۰۰ برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی استفاده می‌کنیم.

 

وی افزود: متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با دریافت این رقم در سال ۱۴۰۰ نزدیک به حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری خواهد شد.

 

دهقان‌کیا با اشاره به دیداری که کانون عالی با رئیس سازمان برنامه و بودجه داشت گفت: قرار شد با ۹۰ هزار میلیارد تومانی که کمیسیون تلفیق به تصویب رسانده، موافقت شود و رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد رقمی را که مجلس برای بازنشستگان تأمین اجتماعی تعیین کرده بود، پرداخت می‌کنیم.

 

این موضوع یک خبر خوش برای بازنشستگان تأمین اجتماعی بود، چراکه بعد از اعتراضات مکرر در نهایت صدای آن‌ها به گوش مسئولان مربوطه رسیده بود، اما لایحه بودجه ۱۴۰۰ هفته گذشته برای بار دوم به صحن علنی مجلس برده شد و با مخالفت اکثر نمایندگان مجلس این لایحه بودجه مجدد رد شد، به همین منظور بازنشستگان تأمین اجتماعی مجدد نگران این شدند که مبادا حقوق آن‌ها برای سال آینده مانند وضعیت و شرایط فعلی باشد. به همین منظور برای آن که خیال بازنشستگان تأمین اجتماعی از بابت اجرای متناسب سازی حقوقشان برای سال ۱۴۰۰ راحت باشد، از نمایندگان مجلس پیگیر این موضوع شدیم.

 

علی بابایی کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگشت لایحه بودجه به دولت و تکلیف پرداخت ۹۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به تأمین اجتماعی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان، اظهار کرد: خوشبختانه دولت در هر حال به پرداخت بدهی خود به سازمان تأمین اجتماعی اعتقاد داشته و متعهد است.

 

وی افزود: بنده پس از رد کلیات لایحه بودجه در صحن علنی مجلس با آقای سالاری مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی صحبت کرده‌ام و وی گفت که آقای محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه قول داده که بحث همسان سازی و رد دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی انجام شود.

 

بابایی کارنامی بیان کرد: دولت مکلف است که سالانه بخشی از بدهی خود به سازمان تأمین اجتماعی را بپردازد و این توافق از قبل بین دولت و مجلس صورت گرفته است.

 

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بازنشستگان نگران نباشند، چرا که پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی و همسان سازی حقوق بازنشستگان به مرور انجام خواهد شد.

 

با این اوصاف بازنشستگان تأمین اجتماعی نگران افزایش حقوق خود برای سال آینده نباشند و متناسب سازی حقوقشان طبق قولی که از پیش به آن‌ها داده شده است، اجرا و عملیاتی می‌شود.

 

منبع : شهرآرانیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      پدرسوخته های دزد حق امسال ما رو خوردن. خدایا نابودشان بفرما.

    • hasan ارسالی در

      پس از غارت چندین ساله صندوق تامین اجتماعی که از حساب بیرون است(بر اساس گفته ها با دلار فعلی قریب ۵ترلیون)اکنون انگار دولت فکر میکند به کارگران بازنشسته صدقه میدهد فکر کنم بدترین ظلم به طبقه کارگر در طول تاریخ این سرزمین است.وقاحت وبیشرمی تا کی؟

    • رحیم جوادی ارسالی در

      نوش دارو بعداز مرگ سهراب د رشهری که از حقوق بازنشستگان دذدی می نمایند بدتر از داعش هستند لعن ونفرین بازنشستگان به همراهشان

    • باز نشسته تامین اجتماعی ارسالی در

      با سلام و خسته نباشید به شما سروران گرامی لطفا به فریاد باز نشسته های تامین اجتماعی برسید به خدا با این حقوق نمی شود زندگی کرد فقط منتظریم تا کی بمیریم و از این همه بی عدالتی راحت بشیم لطفا لطفا پیگیری نمایید ممنون ممنون ممنون ممنون ممنون ممنون میشم اختلاف حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با لشگری و کشوری بین سه میلیون تا شش میلیون تومان شده لطفا به فریاد باز نشسته های تامین اجتماعی برسید ❤️ ❤️ ❤️ ❤️ ❤️

    • زارع شیراز بازنشسته تامین اجتماعی ارسالی در

      متنسا وب سازی یا همسان سازی آ خ بین دو خیلی فرق هست ما تمام تلاش میکنیم که همسان سازی صورت گیرد. نه متنساوب. چون باز به مشکل میخوریم. پس خواهشن همسان سازی عبارت واجرایی بهتر برای ما هست که اینشاالله. هرچه زودتر به نتیجه برسد. ومن الله توفیق

    • ناشناس ارسالی در

      با سلام اینک میگویند همسان سازی به مرور اجرا خواهد شد ،یعنی تا کی ؟وقتی که کمر یک کارگر از فقر زیر بار گرانی خم شود؟ اصلا این آقایون مجلس تا حالا یک شب بچه هاشون یا خودشون سر بی شام گذاشته اند ؟ اینا تا جیبای خالی خودشونو پر نکنند هیچوقت یاد کارگر جماعت نمیکنند.

    • الی ارسالی در

      هر روز باید این خبر خوش رو بدید؟
      یکماهه همه تون همینو بلغور میکنید دقیقا با همین متن و عنوان
      اگر عرضه ندارید مثل بقیه دنیا باشید لااقل میتونید که خفه بشید و یه خبر تکراری رو هی از همدیگه ندزدید و کپی نکنید!

    • مجید محاوی ارسالی در

      بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی بدهید لاظم نیست صدقه بدید بعد آقای که از اول انقلاب و در دوران جنگ و سازندگی و مبارزه با استکبار همیشه گوش به فرمان شما بودیم در سن کهن سالی به ما ظلم شده و تنها سرمایه ما به تاراج بردند چرا ساکت هستید چرا فریاد ما را نمیشنوید......

    • ناشناس ارسالی در

      عوضی ها انقدر با ابروی بازنشستگان تامین اشتباهی بازی نکنیدمگر بازنشستگان تامین اشتباهی گدای کوچه وباز هستند که هر روز تیتر میزنید یک خبر خوش برای بازنشستگان
      پول و پس انداز پنجاه و پنج ساله خصوصی کارگران را دولت برای پرداخت به کارمندان خودش غارت کرده اند ولی به خود کارگر که میرسند صدقه میدهند توف برشما

    • مریم بالوایه ارسالی در

      قولتون به درد عمتون میخوره

    • یک مستمری بگیر ارسالی در

      سلام .میدانید هیچ گناهی بالاتر از ضایع کردن حق دیگران نیست .ماکه بیش از سی وسه سال عمر وجوانیمان را کار کردبم به امید آنکه در سالمندی وناتوانی نیازمند مالی نباشیم و۳۰ درصد حق بیمه بعنوان امانت به صندوق بازنشستگی واریز کردبم .شما نمیدانید خط فقر چقدر هست ؟ از تورم خبر ندارید ؟ اینقدر دم از اسلام ومحرومین نزنید .کمر ما خم شده .اینهمه بی عدالتی را باید روزی پاسخگو باشید مطمئین باشید دیر یا زود آنروز فرا خواهد رسید وشما در پیشگاه عدالت شرمنده خواهید شد . بیس از ابن در حق ما جفا نکنید ومانند بازنشستگان کشوری ولشکری نسبت به همسان سازی مستمری بگیران اقدام نمایید همه ما ایرانی هستیم ودر یک کشور با تورم افسار گسیخته زندگی میکنیم .با کرونای انگلیسی وتظاهرات وگرد همایی عده ای دیگر جان خودرا از دست خواهند داد. کسر پرداختیهای سال ۹۹ را جبران فرمایید تا بیش از این مردم ناراضی وگرفتار نباشند .

    • ناشناس ارسالی در

      امروز مستمری ام را واریز کردند
      دو ملیون دویست و هفتاد هزار تومان
      پس این افزایش اسفند ماه که تو بوق کردند کجاست

    • اکبر ارسالی در

      الهی وربی من لی غیرک.

    • جمعی بازنشسته پارک نشین ارسالی در

      سلام اقایان شمارا بخدا فکر میکنیم الحدالله دیگه دیون دولت شدنی شده و۸روز به عید ریس سازمان قولی را بعنوان الحساب وعده دادند وحالا شدیدا به ان نیازمندیم تا این باقی مانده سال را ببینیم چه باید بکنیم چون ۱۲۰۰هزار حقوق واقعا عاج واج کننده ست وبی دوام دم عیدی کاری کنید اخم وتخم خانواده به پدر نان اور ازار دهنده نباشد بخدا اگر بازنشسته خودش بود با روزی کمی نان وپنیر سر میکرد وکتشلوار ۱۷ سال پیش کفایت جوراب نبود مهم نبود وحالا که این مرض بهانه ای امده خوب شد دیگه رفت وامد هم که نیست میخواهیم چه کنیم فقط انسان که پا به پیریمیگذاره حساس وزود رنج میشه کاری کنید ازخانه بیرون نیاندازند دروقتی که وقت استراحت بود نشد وپدر نداری بسوزه که همه چیز شده پولی وکمی محبت را باید میلیون خرج کنی که به همان مقدار داده روی خوش بهت نشان بدهند ارزو میکنم که شما به درد چندین وچند ساله ما ها گرفتار نشوید دردی ست که فقط پول حلش میکند خدانگهدارتان باشد

    • سراوانی از زابل ارسالی در

      با عرض سلام و خسته نباشید بازنشسته تامین اجتماعی هستم با حقوق ۲۷۰۰هزار تومان با داشتن ۸ نوه و خانمی در گیر با سرطان و خودم دارای سابقه نارسایی قلبی با دو مرتبه سکته و گذاشتن چهار فنر در رگهای قلب و دیسک کمر که چهار مهره را عمل کرده ام و چندین مریضی دیگر حالا شما ۲۷۰۰ هزار تومان را تقسیم کنید که آیا پول دارو و درمان ما میشود بقیه خرجها و گرانیها هم بماند لااقل وجدان داشته باشید درآمدی ندارم چکار بکنم

    • فاطمه مردانی گرم دره ارسالی در

      والا چی بگیم بزک نمیر بهارمیاد کمپزه با خیار میاد هشت نه ماه داره میگذرد ولی همش وعده وعید 1399چی نبود که 1400باشه خدا خیرتون بده که تو این زجری که مردم میکشن تبعیض شما فقط وعده میدین هر چی میخواست کلید بخوره تا الآن شده بود

    • مرتضی پ ن ارسالی در

      مگه تورم،گرانی،به مرور رشدمیکنه؟که قول داده به مروردرست میشه، مگه زندگی ماباقولهای بی عمل درست میشه، چندین سال به خانواده قولهای تهی دادیم،مشکل ماها اینه که مسولی مثل مانیست، بایددرموقعیت دیگران قراربگیردتاقضاوت کنید،باآمدن عیدهمه خوشحالن،مابلعکس گریانیم

    • ناشناس ارسالی در

      بخدا شرم کنید ، کمر بازنشستگان تامین اجتماعی شکست ، آخه تا کی باید این همه اجحاف بشه و خون رنگین تر بازنشستگان لشکری و کشوری را نسبت به بازنشستگان تامین اجتماعی ببینیم . مگه ما همه در ایران زندگی نمیکنیم ! چرا بازنشستگان لشکری و کشوری باید از بازنشستگان تامبن اجتماعی سرتر باشند ! چرا ، چرا ، چرا ، چرا ، چرا ، چرا ، چرا، چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!

    • s.j ارسالی در

      چرا دو دستکی ایجاد میکنید فرق تامین اجتماعی یا کشوری لشکریچیه همه برای یه کشور کار کردن یکی یجا ویکی جای دیگه .بفمید که هر دو باید نیاز خونوادها شونو تامین .بس درست اجرا کنید باما بازی حزبی نکنید..باز نشسته تامین اجتماعی...

    • زهراباحور ارسالی در

      این همه تبعیض میان بازنشستگان بیمه روستایی ودیگربیمه ها واقعه این مملکت اسلامی وعدالت پیشه است
      چراحمایتی از روستاییان وبیمه ناچیزی ک دارند نمیکنید

    • خواتون روشن ارسالی در

      من ودختر هردوبیوه وبی سرپرست هستیم وجزمستمری ناچیزی ک از بیمه روستاییان میگیریم درآمدی ندارم دولت برای ما کاری نمیکند

    • بازنشسته از بهارستان جاده ساوه ارسالی در

      خودشون اعلام کردن این بدهی دولت به مرور به ساز مان تامین اجتماعی پرداخت می شود،تا گوساله گاو شود دل صاحبش آب شود ؛یعنی ازین بدهی دولت خبری نیست الکی دلتون و خوش نکنید

    • ناشناس ارسالی در

      چقدر حق این وآن را میخورند
      بسه دیگه سیر نشدین چقدر دزدی بخدا خسته شدیم از نداری بدبختی ومستاجری به فکر ما مستاجرها باشین از خدا بی خبر ها

    • علیرضا محمود ارسالی در

      صندوق لشکری وکشوری از اول (به‌جای این حرکات ونمایشهای کانون )اعلام کردند که نود درصد شاغلین ، خوب تامین اجتماعی هم یه درصد خاصی را مشخص کند ،مردم بدپنن‌چی میشه

    • ناشناس ارسالی در

      قول دادن چرت و پرت قول چیه به ما قول دادند مجلس قول داده مجلس قول چی میده اون خودش دزد سر گردنه است خودشون جانی قاتل ن دلشان به حال بازنشسته و کارگر نسوخته همه چی باید سند داشته باشید زبونی قول دادن چه قولی قالیباف قول قول الکی میده برای ریاست‌جمهوری این کارو میکنه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه