ارسال به دیگران پرینت

معاون وزیر کشور:

اگر وضعیت کرونا تحت کنترل باشد، تردد در شهر‌های زرد و آبی در تعطیلات نوروز ممنوع نخواهد بود

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: اگر وضعیت بیماری در شرایط کنترل باشد و با تغییر افزایشی مواجه نشود، تردد در شهر‌های زرد و آبی در ایام تعطیلات ممنوع نخواهد بود.

اگر وضعیت کرونا تحت کنترل باشد، تردد در شهر‌های زرد و آبی در تعطیلات نوروز ممنوع نخواهد بود

 معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: اگر وضعیت بیماری در شرایط کنترل باشد و با تغییر افزایشی مواجه نشود، تردد در شهر‌های زرد و آبی در ایام تعطیلات ممنوع نخواهد بود.

حسین ذوالفقاری صبح امروز در جلسه کمیته هماهنگی طرح‌های ترافیکی که با حضور دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف در ستاد پلیس راهور نیروی انتظامی در شهرک آزمایش برگزار شد، اظهار کرد: در شب انتخابات سال گذشته به ما اعلام شد که دو مورد فوتی کرونا در قم داشتیم، همان شب به استان قم اعلام کردیم که اگر امکان دارد بحث قرنطینه را شروع کنیم و از همان‌جا کار شروع شد.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: نهایتاً بعد از گذشت چند روز از سال جدید، طرح ابتدا در ایام نوروز برای مقابله با کرونا شروع شد سپس اقداماتی همچون تعطیلی مدارس صورت گرفت.

این مقام مسئول با بیان اینکه در کنار بیماری، باید اداره امور جامعه نیز انجام شود، خاطرنشان کرد: حتی با موضوعات دیگری مواجه شدیم و دیدیم که باید تعادلی در حوزه محدودیت‌ها ایجاد کنیم، خود محدودیت به خودی خود هدف نیست و برای اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی اجرا می‌شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور بیان کرد: متناسب با شرایط جامعه خودمان باید در این ایام تصمیم می‌گرفتیم و در نهایت تصمیم بر این شد که بر مبنای محدودیت شهر‌ها محدودیت کاهش یا افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی ادامه داد: اعمال محدودیت هزینه بالایی دارد، کاری است که باید در شرایط اضطرار انجام شود، اما اصل کنترل بیماری، ساز و کار خود را می‌طلبد.

ذوالفقاری گفت: در مجموع مردم در حوزه همکاری در ایام کرونا نمره خیلی بالایی گرفتند.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: سخت‌ترین بحث درباره اجرای محدودیتها، بحث کنترل تردد‌ها بود و انصافاً راهنمایی و رانندگی با تدبیر و ظرفیت بالا این محدودیت‌ها را اجرا کرد و با کمترین تنش، حوزه کنترل محدودیت‌ها مدیریت شد.

این مقام مسئول متذکر شد: بنابر آخرین آمار، بیش از ۲.۵ میلیون خودرو در ایام کرونا با تذکرات ماموران راهور از ادامه سفر منصرف شدند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور یادآور شد: بحثی درباره وضعیت پیش‌رو داریم، این طرح دوشنبه برای ستاد ملی ارسال شد، از طرفی نگرانی برای پیک چهارم بیماری وجود دارد البته وضعیت بیماری سر جمع در تمام کشور، خوب و مدیریت شده است.

وی با اشاره به اعمال سه لایه محدودیت در استان خوزستان برای تردد اظهار کرد: نگران هستیم پیک جدیدی ایجاد شود همچنین بر اساس گزارش وزارت بهداشت ویروس جهش‌یافته کرونا انگلیسی در تمام کشور شیوع پیدا کرده است.

ذوالفقاری تأکید کرد: کماکان تردد در شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع خواهد بود البته اگر وضعیت بیماری مناسب باشد بحث تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳ در شهر‌های آبی و زرد برداشته می‌شود، اما منوط به شرایط است.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: در ایام نوروز به استان‌های کشور اعلام کردیم، پروتکل‌های ویژه‌ای بر اساس شرایط محیطی خود در همان استان داشته باشند و بنا داریم پروتکل‌های بهداشتی در ایام نوروز تقویت شود.

این مقام مسئول بیان کرد: خارج از بحث بیماری کرونا، به صورت همیشگی در ایام نوروز این ستاد‌ها و قرارگاه‌ها تشکیل می‌شد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور خاطرنشان کرد: اصل کار بر این است که رسانه‌ها و مسئولان از مردم بخواهند شرایط فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند، امیدواریم شرایط بیماری مناسب باشد تا مجبور به تشدید محدودیت‌ها نشویم.

وی تصریح کرد: اگر وضعیت بیماری در شرایط کنترل باشد و با تغییر افزایشی مواجه نشود، تردد در شهر‌های زرد و آبی در ایام تعطیلات ممنوع نخواهد بود، اما اگر وضعیت بیماری رو به افزایش باشد، طرح محدودیت هوشمند با شدت بیشتری اعمال خواهد شد البته این موضوعات به ستاد ملی کرونا ارائه شده و شنبه درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.

وضعیت شهر‌ها از ۲۵ تا ۱۵ اسفند به مردم اعلام می‌شود و مردم بر اساس آن می‌توانند تصمیم‌گیری کنند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      تمام کنین هرکه میادیه چیزمیگه مردم که دارن رعایت میکنن خواهان ممنوعیت سفرها هستن بخصوص شمال

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه